Już od dziewięciu lat program „Cycling Recycling” udowadnia, że ekologia i aktywność fizyczna mogą iść w parze, i to dosłownie. Rowerowy peleton, zorganizowany przez REMONDIS Electrorecycling i ELECTRO-SYSTEM Organizację Odzysku ZSEiE, ponownie wyruszył w trasę, by promować selektywną zbiórkę zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych baterii. Tegoroczna edycja projektu, której patronował burmistrz Zakopanego Łukasz Filipowicz, po raz kolejny połączyła lokalne społeczności wokół wspólnego celu: edukacji ekologicznej.
„Cycling Recycling” 2025 to przykład, jak skutecznie łączyć edukację ekologiczną, promocję odpowiedzialnych postaw i aktywny styl życia. Pokazuje, że o recyklingu można mówić ciekawie, dynamicznie i… z siodełka roweru.
Trasa tegorocznego rajdu „Cycling Recycling” wiodła malowniczą trasą Velo Dunajec, od Zakopanego aż po Pacanów. Uczestnicy odwiedzili m.in. Tatrzański i Pieniński Park Narodowy, a także miasta i miasteczka, takie jak Nowy Targ, Krościenko nad Dunajcem, Szczawnica, Gródek, Stary Sącz czy Nowy Sącz. Dzięki tej formule kampanii działania edukacyjne mogły być prowadzone bezpośrednio w przestrzeni publicznej, czyli tam, gdzie ludzie żyją, pracują i odpoczywają.
W trakcie wyprawy odbyły się spotkania z mieszkańcami oraz konferencje prasowe w Zakopanem i Starym Sączu. Dominik Dobrowolski, ekolog, podróżnik i pomysłodawca całej inicjatywy, wraz z zespołem REMONDIS Electrorecycling i ELECTRO-SYSTEM, prowadził działania uświadamiające dotyczące konieczności odpowiedzialnego postępowania z elektroodpadami.
Działania promujące ideę programu trwały przez dwa miesiące – czerwiec i lipiec. Dzięki obecności w mediach tradycyjnych i społecznościowych informacje o rajdzie dotarły do ponad miliona odbiorców. Materiały pojawiły się w ogólnopolskich i lokalnych mediach, takich jak Polskie Radio Trójka, Radio Kraków, Radio Alex, Tygodnik Podhalański czy serwisy NGO i lokalne portale informacyjne. Kluczowym kanałem promocji pozostały media społecznościowe, w tym popularne grupy branżowe na Facebooku oraz fanpage projektu i jego organizatorów.
Szczególnie duże zainteresowanie wzbudziły relacje z przebiegu rajdu oraz reportaże, w których uczestnicy dzielili się swoimi doświadczeniami. Dzięki temu „Cycling Recycling” to nie tylko wydarzenie ekologiczne, ale także społeczne i medialne.
Integralną częścią tegorocznej edycji była promocja programu „eko-PROFIT” (www.eko-profit.pl), umożliwiającego lokalnym społecznościom organizację zbiórek elektroodpadów. To rozwiązanie, które z jednej strony wspiera selektywną zbiórkę, a z drugiej daje gminom i mieszkańcom realne korzyści, również finansowe. Projekt „Cycling Recycling” stał się doskonałą platformą do promowania tej inicjatywy, a także okazją do rozmów z przedstawicielami samorządów i lokalnych społeczności.
W ramach kampanii powstał też nowy film edukacyjny, który od września będzie wykorzystywany podczas spotkań, szkoleń i wydarzeń ekologicznych w całej Polsce. Materiał ten ma szansę stać się kolejnym skutecznym narzędziem w budowaniu świadomości na temat prawidłowego gospodarowania elektroodpadami.
„Cycling Recycling” to nie tylko rajd rowerowy, ale przede wszystkim trwała platforma współpracy między biznesem, samorządami, mediami i organizacjami społecznymi. Od 2016 r. program nieprzerwanie realizuje swoją misję, zdobywając uznanie i zaufanie kolejnych partnerów. Już w pierwszym roku działalności zdobył tytuł najlepszej akcji ekologicznej w Polsce w internetowym plebiscycie, a dziś cieszy się ugruntowaną pozycją wśród najbardziej rozpoznawalnych inicjatyw edukacyjnych w kraju.
Planowana na 2026 rok kolejna edycja już zapowiada się wyjątkowo – zarówno pod względem trasy, jak i planowanych działań promocyjnych. Organizatorzy zapowiadają kontynuację współpracy z partnerami społecznymi i mediami.
© 2025 InfoMarket