MPM

Rewolucyjne zmiany w MPM!

Rewolucyjne zmiany w MPM!

Piotr Płochocki właściciel firmy MPM agd Spółka Akcyjna

Redakcja: Ostatnie tygodnie to niezwykle pracowity okres dla MPM. Zmiana identyfikacji marki niesie za sobą bez wątpienia wiele pracy i szereg istotnych zmian.

Piotr Płochocki: Z pewnością ostatnie tygodnie były wyjątkowo intensywne dla całej firmy MPM. Przeprowadzając tak znaczącą zmianę w identyfikacji marki, nie tylko dostosowujemy się do oczekiwań naszych klientów, ale również przełamujemy dotychczasowe schematy, by jeszcze mocniej zaakcentować nasze wartości. Proces ten obejmuje kompleksowe zmiany – od wizualnych elementów marki, przez wzmocnienie oferty produktowej o nowe, innowacyjne termoroboty iCoook, po jej spójność z potrzebami rynku.
Jestem dumny, że zespół MPM działa z pełnym zaangażowaniem, kreatywnością i profesjonalizmem, co pozwala nam przechodzić przez ten wymagający okres z energią i determinacją. Wierzymy, że odświeżona marka będzie jeszcze mocniej odzwierciedlać naszą misję i wartości, a klienci zobaczą w niej jeszcze silniejszego partnera, na którym mogą polegać.

Redakcja: Wasze nowe logo i związana z nim zmiana strategii komunikacji to zmiana wyjątkowa, bardzo rozległa. To w pewnym sensie już chyba nie ewolucja, a rewolucja w postrzeganiu brandu. Skąd pomysł i jakie stały za nim przesłanki?

Piotr Płochocki: Tak, to prawda – możemy śmiało powiedzieć, że to rewolucja! Pomysł na nową identyfikację i strategię komunikacji zrodził się z głębokiej analizy naszych wartości i misji, a także tego, jak postrzegają nas klienci. Przez blisko 35 lat budowaliśmy markę MPM jako symbol jakości i niezawodności. Jednak aby sprostać dynamicznie zmieniającym się oczekiwaniom rynku i klientów, postanowiliśmy pójść o krok dalej i otworzyć nowy rozdział.
Zależało nam na stworzeniu wizerunku, który w pełni odda nie tylko to, kim jesteśmy dzisiaj, ale też dokąd zmierzamy. Nowe logo jest dla nas symbolem tej zmiany – proste, nowoczesne, a jednocześnie dzięki wiodącym kolorom: granatowi i soczystej zieleni pełne energii, którą chcemy dzielić się z naszymi klientami. Przesłanki były więc jasne: chcemy być marką jeszcze bliższą ludziom, odpowiadającą na potrzeby, także młodego pokolenia, inspirować i budować trwałe relacje. To zmiana, która – mamy nadzieję – pozwoli nam jeszcze bardziej angażować się w życie naszych klientów i być dla nich partnerem na każdym kroku.

Rewolucyjne-zmiany-w-MPM-3

W ostatnim kwartale firma MPM przeprowadziła spektakularną i zarazem niezwykle głęboką zmianę w identyfikacji marki.

Redakcja: Dodajmy, że wspomniane przez Pana kolory, w jakich może występować wasze logo, wyznaczając przy tym podział na poszczególne grupy asortymentowe z waszej oferty.

Piotr Płochocki: Oczywiście! Kolory główne widoczne w logo to granat i soczysta zieleń. Pozostałe kolory marki odgrywają rolę przewodnika po całej ofercie MPM. Każdy kolor został starannie dobrany, aby symbolizować konkretną grupę asortymentową, co ułatwia klientom intuicyjne odnalezienie produktów, które ich interesują.
Przykładowo kolor niebieski oznacza linię produktów z kategorii dom i wnętrze. Kolor zielony – produkty z kategorii kuchnia i wyposażenie, a kolor fioletowy dedykowany jest linii uroda i pielęgnacja. Taki kod kolorystyczny nie tylko ożywia naszą komunikację wizualną, ale sprawia, że każdy produkt od razu komunikuje, do jakiej kategorii należy. To nasz sposób, by ułatwić klientom poruszanie się po ofercie i zbudować jeszcze mocniejszą więź z marką.

Redakcja: Jak dobrze rozumiemy, towarzyszący logu claim, a więc hasło reklamowe „My Perfect Moment”, może przybierać różne formy i wcielenia. W praktyce daje wam to niezwykłe możliwości.

Piotr Płochocki: Dokładnie! Hasło „My Perfect Moment” to dla nas więcej niż slogan – to uniwersalny motyw, który potrafi dostosować się do różnych kontekstów i sytuacji. Ta elastyczność pozwala nam przemawiać do klientów na wiele sposobów, wpisywać się w ich codzienne doświadczenia i wyjątkowe chwile.
W każdym projekcie, kampanii, a nawet w najmniejszych detalach naszych produktów, „My Perfect Moment” może przybrać inne wcielenie, inspirować inną emocję. Nasze produkty tworzą wyjątkowe chwile: domowe ciasto przygotowane z pomocą iCoook, pierwsza lodówka we własnym mieszkaniu, oczyszczacz powietrza umożliwiający zdrową pracę w domowym biurze. Wszechstronność hasła pozwala nam opowiadać różne historie i zbudować głębszą, bardziej indywidualną relację z każdym klientem.

Rewolucyjne-zmiany-w-MPM-5

Rodzima marka poszerza także stale swoją ofertę produktową. Na rynku pojawiły się m.in. nowe, niezwykle innowacyjne termoroboty iCoook.

Redakcja: Ponad trzy dekady działalności MPM zaowocowały nie tylko wprowadzeniem wielu nowych marek, ale i całkiem nowych grup asortymentowych. Jak wygląda dziś portfolio firmy?

Piotr Płochocki: Rzeczywiście, ponad trzy dekady to kawał czasu i ogrom zmian – ale także ciągłego rozwoju, który pozwolił nam tworzyć kompleksowe portfolio na miarę współczesnych potrzeb. Dziś MPM to nie tylko tradycyjne produkty, które klienci znają od lat, lecz także nowoczesne rozwiązania i całkiem nowe grupy asortymentowe, które odpowiadają na trendy i oczekiwania rynku.
W naszej ofercie można znaleźć produkty z dużego i małego AGD ułatwiające pracę w kuchni, codzienną pielęgnację czy dbanie o dom, a także innowacyjne termoroboty iCoook. Nasze marki to: MPM, wspomniany przed chwilą iCoook, Sam Cook, Haus & Luft i Smile. Stale poszerzamy portfolio, kładąc nacisk na jakość, energooszczędność i funkcjonalność oferowanych rozwiązań. Jako jedna z niewielu firm z branży AGD prowadzimy własny park serwisowy i oferujemy usługę door to door. Produkty z naszym logo dostępne są w całej Polsce, w największych sklepach i marketach ze sprzętem AGD.
Nie poprzestajemy jednak na rynku krajowym – stale poszerzamy obszar naszej działalności o kolejne kraje. Produkty MPM sprzedawane są we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Holandii, Belgii, Niemczech, Norwegii, Szwecji, Czarnogórze, Słowenii, Rumunii, Czechach, Armenii, Mołdawii, Estonii oraz na Węgrzech, Słowacji, Litwie, Łotwie i Ukrainie. I co ważne, dziś portfolio MPM to nie tylko produkty, ale cała filozofia – oferujemy rozwiązania, które wpisują się w styl życia i potrzeby klientów, tworząc ich „perfect moment” każdego dnia.

Redakcja: Mówiąc o dużym AGD, nie sposób pominąć faktu, że zdobyliście w nim znaczące udziały w rynku. Bez kompleksów, skutecznie wywalczyliście dla siebie miejsce, nie bacząc na wielkich gigantów czy wielkie brandy. A więc jednak można!

Piotr Płochocki: Wchodząc na rynek dużego AGD, postępowaliśmy dość ostrożnie, ale z przekonaniem, że możemy zaoferować coś wyjątkowego. Wiedzieliśmy, że to wymagająca branża, zdominowana przez wielkich graczy, ale zaufaliśmy naszej strategii: dostarczać produkty wysokiej jakości, przystępne cenowo i wypełniające nisze rynkowe – modele o nieco innych gabarytach lub funkcjach.
Nie baliśmy się konkurencji, bo mieliśmy jasny cel – tworzyć urządzenia, które będą spełniały oczekiwania użytkowników, zarówno pod względem niezawodności, jak i funkcjonalności. Każdy krok, każdy nowy model i każda linia produktów były przemyślanym ruchem, mającym wprowadzić na rynek coś nowego i wartościowego.
Wyniki mówią same za siebie: klienci docenili naszą ofertę dużego AGD oraz linię do zabudowy. Dziś możemy śmiało powiedzieć, że wywalczyliśmy swoje miejsce, a zdobyte udziały to dla nas motywacja, by iść dalej i wciąż się rozwijać – nie zważając na to, jak wielkie marki mamy obok.

Rewolucyjne-zmiany-w-MPM-7

Poza markami MPM i iCoook w ofercie spółki z Milanówka znajdziemy także inne brandy, takie jak Haus and Luft, Smile czy Sam Cook. 

Redakcja: Nowością w waszej ofercie jest innowacyjny model iCoook Pro, który jest połączeniem termorobota i air-fryiera. Kontynuujecie nim rozwój tej kategorii, bowiem jest to kolejna odsłona waszego iCoooka. To urządzenie o niebywałych możliwościach. Jakie są jego największe zalety?

Piotr Płochocki: iCoook Pro to rzeczywiście technologicznie wielki krok naprzód! Jest to jedyne urządzenie na rynku, które łączy w sobie funkcje termorobota z frytkownicą beztłuszczową.
Wprowadzając do oferty nowy iCoook, chcieliśmy, żeby nasi klienci mogli w jednym urządzeniu odkryć nieograniczone możliwości kulinarne. Nasz iCoook sieka, miele, ubija, miksuje, gotuje na parze, kruszy lód, waży, a nawet zagniata ciasto! Dzięki funkcji air-fryiera w urządzeniu można błyskawicznie upiec różnorodne potrawy i, co ważne, bez grama tłuszczu. W efekcie to oszczędność czasu, miejsca i energii.
Największe zalety? Wszechstronność i prostota użytkowania. Dzięki intuicyjnym programom i bezpłatnej elektronicznej książce kucharskiej, także w formie aplikacji na telefon, sprzęt oferuje setki inspirujących przepisów. Do tego zaawansowana technologia prowadzi krok po kroku, kontroluje temperaturę i czas gotowania, sprawiając, że każda potrawa wychodzi idealnie. To urządzenie, które daje swobodę eksperymentowania, a jednocześnie ułatwia codzienne gotowanie, pomagając odkrywać własne „perfect moment” w kuchni.

Redakcja: Jakie inne „perełki” ma w ofercie MPM? Jakimi produktami, jakimi rozwiązaniami szczególnie chciałby się Pan pochwalić?

Piotr Płochocki: Wśród naszych „perełek” warto wspomnieć o lodówkach Perfect Slot-In z serii MPM-503-SSI z segmentu chłodniczego. Modele te łączą maksymalną funkcjonalność z estetyką – idealnie wpasowują się w zabudowę kuchenną, zostawiając tylko 0,4 cm przestrzeni między nimi a szafkami, co tworzy spójną i elegancką całość.

Rewolucyjne-zmiany-w-MPM-9
Także duży sprzęt AGD stał się znakiem rozpoznawczym marki MPM na rynku.
W segmencie tym firma osiągnęła znaczące udziały rynkowe, deklasując wielu światowych graczy.

Redakcja: Co jest waszym wyróżnikiem na rynku? Jakie atuty ma MPM, których nie posiada wasza konkurencja, a które sprawiają, że opłaca się z wami współpracować?

Piotr Płochocki: Naszym największym wyróżnikiem na rynku jest 35-letnie doświadczenie w branży, które pozwala nam rozumieć potrzeby naszych klientów i przewidywać zmiany rynkowe. Jako godna zaufania polska marka, mamy ogromną satysfakcję z tego, że jesteśmy obecni w 12 krajach, a działalność na rynkach międzynarodowych to efekt konsekwentnej internacjonalizacji, która pozwala nam dostosować ofertę do różnych kultur i oczekiwań.
Kluczowym atutem MPM jest własny park serwisowy w Szczytnie, zarządzany przez zespół ekspertów z wieloletnim doświadczeniem. Dzięki temu mamy pełną kontrolę nad jakością naszych produktów i usług oraz możemy szybko reagować na potrzeby klientów, oferując profesjonalne wsparcie, doradztwo i pomoc technologiczną. Do tego warto wspomnieć o usłudze door to door, która stanowi prawdziwą wartość dodaną. Dbamy o wygodę naszych klientów, dostarczając i odbierając produkty bezpośrednio do i z ich domów – eliminując wszelkie trudności związane z transportem.
Siłą marki są również oddani i zaufani pracownicy, którzy dysponują głęboką wiedzą branżową oraz wieloletnim doświadczeniem w różnych segmentach rynku. Każdy pracownik ma swoje miejsce i wnosi unikalne umiejętności do firmy. To właśnie ta różnorodność talentów pozwala nam skutecznie realiz

Rewolucyjne-zmiany-w-MPM-11
Dynamiczny rozwój marek skupionych w portfolio MPM umożliwił znaczne inwestycje w infrastrukturę i logistykę firmy.
2025-01-17
x

Kontakt z redakcją

© 2025 InfoMarket