APPLiA POLSKA

Rynek małego AGD w 2024 r.

Rynek małego AGD w 2024 r.

Według raportu APPLiA Polska rynek małego AGD w 2024 r. wzrósł wartościowo o około 16 proc. i osiągnął poziom 5,5 mld zł netto. W ciągu roku sprzedano około 13 mln urządzeń z tego segmentu.

Największy udział w rynku miały ekspresy do kawy i odkurzacze – łącznie odpowiadały za połowę jego wartości. Sprzedaż ekspresów do kawy wzrosła o 16 proc. i utrzymała dynamiczne tempo rozwoju. Prawdziwym hitem okazały się jednak beztłuszczowe frytkownice, czyli air fryery – ich sprzedaż sięgnęła 400 tys. sztuk, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu do poprzedniego roku.
Silne wzrosty odnotowano również w innych kategoriach. Sprzedaż odkurzaczy bateryjnych zwiększyła się o 30 proc., podobnie jak segment urządzeń do przygotowywania posiłków, obejmujący miksery i roboty kuchenne. Próg miliona sprzedanych sztuk przekroczył sprzęt do prasowania, czyli żelazka, generatory pary i parownice. Te ostatnie stanowią już jedną trzecią całej tej kategorii.
Jedynym segmentem, który zanotował spadek zarówno pod względem wartości, jak i liczby sprzedanych egzemplarzy, były ekspresy do kawy do zabudowy – ich sprzedaż zmniejszyła się o 9 proc.
W małym AGD w Polsce produkowane są tylko trzy kategorie sprzętu: odkurzacze, ekspresy do kawy oraz miksery. Wartość tej produkcji osiągnęła w 2024 1,2 mld zł. Ilościowo to 3 mln urządzeń, w tym 2/3 to ekspresy do kawy.

Rynek małego AGD w 2024 r.-2
2025-03-15
x

Kontakt z redakcją

© 2025 InfoMarket