BSH

Zwiększyło przychody do 15,3 miliarda euro w 2024 roku i wyznacza kierunek dalszego rozwoju

Zwiększyło przychody do 15,3 miliarda euro w 2024 roku i wyznacza kierunek dalszego rozwoju

Grupa BSH Hausgeräte GmbH osiągnęła przychody w wysokości 15,3 miliarda euro w roku obrotowym 2024, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu do poprzedniego roku, a po skorygowaniu o efekty kursów walutowych wzrost ten wynosi 7,5%.

Wiodący europejski producent urządzeń gospodarstwa domowego z powodzeniem radził sobie w trudnym otoczeniu rynkowym, szczególnie dzięki pozytywnemu rozwojowi na rosnących rynkach w Ameryce Północnej i na rynkach wschodzących. „Nasza siła tkwi w połączeniu mocnych marek, wyjątkowych doświadczeń produktowych, przełomowych innowacji i niezawodnej jakości. To właśnie to cieszy naszych konsumentów i stanowi podstawę naszego długoterminowego sukcesu” – podkreśla CEO Dr Matthias Metz.
Miniony rok był również naznaczony wyzwaniami dla całej gospodarki, w szczególności dla branży AGD. Osłabienie popytu konsumenckiego na wielu rynkach oraz spadek na rynku nieruchomości miały negatywny wpływ na ważny segment urządzeń do zabudowy. Pomimo gospodarczych trudności i wyzwań geopolitycznych, BSH osiągnęło solidny wzrost w roku obrotowym 2024 na silnie konkurencyjnym rynku.
Po spadku przychodów w poprzednim roku (2023) spowodowanym trudnymi warunkami po zakończeniu pandemicznego boomu, jasna strategia wzrostu BSH zaczyna przynosić efekty. „Mamy jasny plan, który ma zapewnić nam długofalowy sukces – z konkretnymi celami, solidnymi fundamentami i mocnym zespołem” – podkreślił Matthias Metz. „Inspirujemy konsumentów naszymi wiodącymi markami i pierwszorzędnymi produktami oraz przyczyniamy się do sukcesu naszych partnerów handlowych. Równocześnie koncentrujemy się na naszych atutach, aby jeszcze bardziej wyróżnić się na tle konkurencji i spełniać naszą ambicje, jaką jest kształtowanie rynku. Nieustannie pracujemy nad zwiększeniem naszej konkurencyjności” – dodał Matthias Metz.

Zwiększenie obrotów na rynkach wzrostu kluczem do sukcesu BSH

W regionie Ameryki Północnej (USA/Kanada) BSH zwiększyło przychody o prawie 3% i zwiększyło udział w rynku. Pozytywne wyniki rok do roku wynikają głównie z rozszerzenia oferty o produkty dostosowane do lokalnego rynku, co pozwala BSH wzmocnić swoją obecność w tym regionie i zwiększyć konkurencyjność.
Przychody w regionie Europy nieznacznie spadły o -2%. Rynek w Niemczech również odczuł skutki pogorszenia koniunktury. Jednak BSH przeciwdziałało tutaj rynkowemu trendowi i zyskało udziały w ważnym segmencie urządzeń do zabudowy. Wzrost przychodów odnotowano również w takich krajach jak Niderlandy, Austria i Wielka Brytania.
Region Chin odnotował umiarkowany spadek przychodów o -4,5% z powodu negatywnych efektów kursowych oraz znacznego osłabienia chińskiej gospodarki i nastrojów konsumentów. Niemniej jednak, BSH pozostaje zdecydowanym liderem wśród niechińskich producentów sprzętu AGD w Chinach, broniąc swojej silnej pozycji na rynku.
Głównym czynnikiem sukcesu BSH był silny wzrost przychodów wynoszący prawie 14% w regionie rynków wschodzących, obejmującym Europę Wschodnią, Bliski Wschód oraz kontynent afrykański. BSH osiągnęło znaczny wzrost szczególnie w Turcji, na Bliskim Wschodzie, w Afryce oraz w Indiach.

Inwestycje ukierunkowane na aktywne kształtowanie kluczowych rynków

BSH nie tylko zdołało wygenerować impet na kluczowych rynkach, ale również aktywnie te rynki kształtować. Osiągnięto to dzięki dogłębnemu zrozumieniu lokalnych potrzeb konsumentów oraz ukierunkowaniu inwestycji na wizerunek marek, innowacje, a także obecność lokalnie, również na ważnych rynkach wzrostu w Ameryce Północnej i Azji.
BSH kontynuuje rozszerzanie swojej sieci Centrów Doświadczeń i Designu pod markami Bosch, Gaggenau i Thermador na północnoamerykańskim rynku. Po otwarciu lokalizacji w Miami i Houston w 2024 roku, wkrótce otwarte zostaną kolejne centra w Waszyngtonie i Beverly Hills. W ten sposób BSH umacnia swoją obecność na tym rynku i kontynuuje inwestycje w rozpoznawalność marek.
W Chinach BSH obchodziło 30-lecie swojego wejścia na rynek otwierając globalne Centrum Badań i Rozwoju oraz Centrum Talentów w Nanjing w czerwcu 2024 r. Ośrodki te wspierają innowacje na poziomie globalnym, inwestując w wysoko wykwalifikowanych ekspertów i wzmacniając obecność BSH na rynku. Równocześnie podkreślają one wiodącą rolę technologii BSH w branży AGD.
Silna obecność i bliskie relacje z lokalnymi detalistami i partnerami wspierają jasną strategię BSH w obszarze sztucznej inteligencji (AI). Dzięki AI, konsumenci i partnerzy biznesowi korzystają z takich usprawnień jak dopasowana komunikacja, optymalizacja analiz opinii konsumentów, bardziej elastyczne łańcuchy dostaw oraz zmniejszenie kosztów magazynowania, a to kolejny krok w stronę poprawy efektywności i konkurencyjności.

Wzrost w ważnych grupach produktowych

Po osłabieniu na rynku nieruchomości, które spowodowało ograniczenie popytu i spadki przychodów w większości grup produktowych w ostatnich latach, w 2024 roku BSH wróciło na ścieżkę wzrostu w większości obszarów. Pozytywne wyniki odnotowała kategoria pralnictwa (+4,1%) oraz serwis producenta (+5,2%) z jego wszechstronnym portfelem usług. Grupy produktów zmywarek (+3,2%) i małego AGD (+5,5%), czyli sprzętów do pielęgnacji domu, ekspresy do kawy i roboty kuchenne, również odnotowały znaczne wzrosty w minionym roku. Skoncentrowanie na potrzebach konsumentów przyniosło efekty. Tylko grupy produktów piekarniki (-4,6%), płyty grzewcze (-1,3%) oraz lodówki (-0,4%) odnotowały nieznaczne spadki przychodów w 2024 roku. Wynika to głównie z ciągłego spadku popytu na urządzenia do zabudowy.

Innowacje, które oznaczają rzeczywistą dodatkową wartość dla konsumentów: kiedy pionierska praca staje się standardem

BSH ustanowiło nowe standardy w 2024 roku, oferując konsumentom ponadprzeciętną jakość doświadczeń produktowych, przełomowe innowacje i niezawodną jakość. BSH systematycznie kontynuuje tę strategię w 2025 roku.
Na przykład, seria Expressive marki Gaggenau, która zadebiutuje w kwietniu 2025 roku, zrewolucjonizuje luksusowe kuchnie. Design nowej serii opiera się na zasadach Bauhausu: klarowne formy, przemyślana funkcjonalność i najwyższe standardy rzemiosła. Seria składa się z piekarników, piekarników parowych, mikrofalówek, ekspresów do kawy, a także szuflad grzewczych i do pakowania próżniowego.
Inteligentne technologie odgrywają coraz ważniejszą rolę w codziennym życiu konsumentów. Nowy standard Matter rewolucjonizuje inteligentny dom, a BSH również odgrywa pionierską rolę w tej dziedzinie. Na targach IFA 2024 w Berlinie zaprezentowano pierwsze na świecie urządzenie AGD obsługujące Matter. Dodatkowe funkcjonalności są dostępne w aplikacji BSH. Ta wyjątkowo oszczędna energetycznie lodówko-zamrażarka XXL z fabryki w Giengen w Badenii-Wirtembergii będzie dostępna w 2025 roku i może być połączona z urządzeniami innych producentów. Każdy, kto przekształca pionierską pracę w standard, ustanawia nowe punkty odniesienia. W 2025 roku wszystkie lodówki BSH na rynku amerykańskim będą obsługiwać Matter. „Udostępniamy innowacje naszym konsumentom w jak najszerszym zakresie – bez kompromisów co do jakości i wydajności” – podkreśla Matthias Metz.

Wydatki na badania i rozwój znacznie powyżej średniej branżowej

Długoterminowy sukces na rynku wymaga ciągłego rozwijania innowacji – jednej z kluczowych sił napędowych wzrostu BSH. Dlatego firma zainwestowała rekordowe kwoty w badania i rozwój w 2024 roku: 5,5% przychodów (835 milionów euro) przeznaczono na rozwój przełomowych technologii. „Inwestujemy ogromne środki w innowacje, które inspirują ludzi oraz w potrzebne umiejętności i struktury, które pozwolą nam skutecznie przekładać dobre pomysły na udane produkty i co jest istotne, w tej kwestii znacznie przewyższamy średnią w branży” – wyjaśnia CFO Dr Thorsten Lücke. Ponadto, nasze inwestycje osiągnęły wartość imponujących 3,4% przychodów (520 milionów euro), wspierając strategię produktową i wzrostową firmy we wszystkich regionach. Szczególny nacisk położono na efektywność energetyczną i cyfryzację.

Zrównoważone produkty i procesy produkcji

Efektywne gospodarowanie zasobami nie tylko sprawi, że działalność BSH będzie bardziej zrównoważona, lecz również zapewni jej długoterminową rentowność. Dlatego firma nadal inwestuje w zrównoważoną produkcję i oferuje konsumentom innowacyjne produkty i usługi, które umożliwiają prowadzenie stylu życia oszczędzającego zasoby. 
Dzięki temu produkty BSH z powodzeniem wyznaczają standardy przyjazności dla środowiska, a pionierem jest Bosch Green Collection. W linii produktów lodówko-zamrażarek marki Bosch zastosowano materiały o obniżonej emisji dwutlenku węgla, w niektórych przypadkach nawet neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, a także surowce biologiczne, co pozwoliło zmniejszyć ślad węglowy tych urządzeń o ponad 50%.
Jednak zrównoważony rozwój to nie tylko efektywność energetyczna produktów. BSH angażuje się także w redukcję odpadów z mikroplastiku. Na przykład filtry do mikroplastików zatrzymują do 97% uwalnianych cząstek, a program ochrony przed mikroplastikiem, który można pobrać za darmo i zainstalować w odpowiednich pralkach, zmniejsza mechacenie włókien z odzieży o nawet 30%.

Prognozy na rok obrotowy 2025

Mimo że środowisko rynkowe pozostaje niezwykle trudne we wszystkich regionach i występują wyzwania geopolityczne, BSH z optymizmem spogląda na obecny rok obrotowy. „Nasz sukces opiera się na tym, że celowo wykorzystujemy nasze różnorodne zasoby, aby wyraźnie wyróżnić się na tle konkurencji. Decydującym czynnikiem jest pasja, zaangażowanie i innowacyjna siła naszych pracowników, bez których ten sukces nie byłby możliwy. Razem aktywnie kształtujemy rynki przyszłości” – podsumowuje Matthias Metz.

Zwiększyło przychody do 15,3 miliarda euro w 2024 roku i wyznacza kierunek dalszego rozwoju-2
2025-04-11
x

Kontakt z redakcją

© 2025 InfoMarket