BOSCH, ELEKTROEKO

Wspólna kampania edukacyjna z Tomaszem Rożkiem

Wspólna kampania edukacyjna z Tomaszem Rożkiem

Marka Bosch i ElektroEko Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego zainicjowały kampanię edukacyjną promującą świadome postępowanie ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym.

Akcja ma na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat zagrożeń związanych z elektroodpadami oraz wskazanie prostych sposobów ich właściwego oddawania. Ambasadorem kampanii jest Tomasz Rożek, dziennikarz naukowy i założyciel Fundacji Nauka. To Lubię.
Recykling elektrośmieci to szansa dla środowiska. Elektrośmieci to źródło elektrosurowców, które mogą być wykorzystane ponownie i oszczędzić zasoby ziemi. Dlatego tak ważne jest, byśmy wiedzieli, jak prawidłowo się ich pozbywać. Kampania marki Bosch i ElektroEko to świetny przykład na to, jak w prosty, przystępny sposób edukować i motywować konsumentów do działania. Nauka to nie tylko laboratoria – to codzienne decyzje, które mają realny wpływ na przyszłość naszej planety – komentuje Tomasz Rożek.
Według danych prezentowanych w ramach kampanii, gdybyśmy prawidłowo przetworzyli wszystkie zalegające sprzęty AGD, moglibyśmy zaoszczędzić tyle energii, ile zużywa 100 000 gospodarstw domowych rocznie, odzyskać surowce o wartości 1,56 mld zł oraz oszczędzić 3,5 mld l wody – tyle, ile zużywa miasto wielkości Krakowa przez miesiąc.
Ponadto kompletne zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne stanowią źródło wielu surowców, takich jak złoto, srebro, miedź i aluminium, które można ponownie wykorzystać. Aby jednak tak się zadziało, muszą najpierw trafić do punktu zbierania elektrośmieci, a następnie do zakładu przetwarzania, gdzie są demontowane i poddawane recyklingowi.
Jako marka odpowiedzialna społecznie czujemy się zobowiązani nie tylko dostarczać innowacyjne i energooszczędne urządzenia, ale również informować, jak właściwie postępować ze sprzętem, który się zużyje. Ta kampania to nasz sposób na połączenie wiedzy, codziennych wyborów i troski o środowisko. Chcemy pokazać, że każdy z nas może realnie wpłynąć na redukcję elektrośmieci – wystarczy wiedzieć, jak to zrobić, i podjąć pierwszy krok – mówi Hanna Stajuda-Ratajczak, head of marketing communication.
W ramach kampanii można znaleźć przydatne informacje, dotyczące m.in. lokalizacji PSZOK-ów, sposobów oddawania zużytego sprzętu w sklepach oraz zamawiania bezpłatnego odbioru z domu. Dodatkowo użytkownicy znajdą sekcję edukacyjną, gdzie mogą poszerzyć wiedzę o elektrośmieciach, ich recyklingu i wpływie techniki na ekologię.

2025-06-18
x

Kontakt z redakcją

© 2025 InfoMarket