Tomasz Rogalski, dyrektor polskiego oddziału firmy Union Distribution – oficjalnego przedstawiciela marki Venta.
Redakcja: W obecnym świecie oczyszczacz czy nawilżacz powietrza to „normalne”, niezbędne urządzenie w domu i biurze. U progu lat 80. XX w., kiedy Fred Hitzler – założyciel marki Venta mówił o tym urządzeniu w mediach, podchodzono do tego rozwiązania bardzo sceptycznie…
Tomasz Rogalski: Przede wszystkim samo określenie oczyszczacza jako „myjki powietrza” było nie tylko w owym czasie odważne, ale i poniekąd rewolucyjne. Fred Hitzler miał wizję stworzenia urządzenia, które nie tylko nawilża, ale i oczyszcza powietrze w jednym naturalnym procesie, bez filtrów i chemii. W tamtym czasie było to podejście zdecydowanie wyprzedzające epokę, a dziś – potwierdzone i docenione przez użytkowników na całym świecie.
Wśród znawców tematu oczyszczania czy nawilżania powietrza Venta od lat uchodzi za firmę o wyjątkowej specjalizacji i ogromnej innowacyjności. Jakie rozwiązania i myśl techniczna stoją za reprezentowanymi przez Was produktami?
Venta to synonim niemieckiej precyzji i technologicznej niezawodności. Nasze urządzenia wykorzystują opatentowaną technologię zimnego parowania z jednoczesnym oczyszczaniem, dzięki czemu eliminują kurz, pyłki i alergeny bez użycia filtrów HEPA. Dodatkowo design produktów Venta – minimalistyczny, wręcz ascetyczny – jest świadomym wyborem. Skupiamy się na funkcjonalności i jakości powietrza, nie na ozdobnikach.
W przekazach medialnych przytaczacie dewizę skutecznego sprzętu poprawiającego jakość powietrza: wyjątkowość, prostota i efektywność. Omówiliśmy już pierwsze dwa – jak jest z efektywnością?
Efektywność w rozumieniu marki Venta to skuteczne działanie przez długie lata bez konieczności wymiany drogich filtrów, przy bardzo niskim zużyciu energii. Urządzenia pracują cicho, a ich skuteczność potwierdzają nie tylko testy laboratoryjne, ale i miliony zadowolonych użytkowników. Nasze oczyszczacze i nawilżacze potrafią realnie poprawić samopoczucie i jakość życia – co dziś, w erze smogu i alergii, ma ogromne znaczenie.
Proszę przedstawić trzy produkty, które są w Waszej ofercie niepowtarzalne i potwierdzają wcześniej postawione przez Pana tezy.
Na pewno model Venta LW45 Comfort Plus – nowoczesna „myjka powietrza” z panelem dotykowym i automatyzacją pracy. Drugi to Venta AW730 AeroStyle – najnowszy nawilżacz z oczyszczaczem 2 w 1, absolutna nowość w naszej ofercie, która łączy wysoką skuteczność z eleganckim wyglądem. Trzeci – Venta AW902 Professional Airwasher – produkt klasy premium, z niezwykłą wydajnością, polecany najbardziej wymagającym użytkownikom. To prawdziwy „Mercedes” wśród nawilżaczy – sprzęt profesjonalny, który sprawdza się zarówno w biurach, jak i przestrzeniach komercyjnych.
Jaką rolę odgrywają w dbaniu o profesjonalną jakość powietrza wszelkiego typu akcesoria? Macie bardzo rozbudowaną sekcję akcesoriów – od olejków po higrometry.
Akcesoria są nieodłączną częścią filozofii Venty. Wszystkie dodatki – olejki eteryczne, odkamieniacze, higrometry – są testowane pod kątem kompatybilności z naszymi urządzeniami. Zastosowanie niskiej jakości zamienników może obniżyć efektywność lub nawet uszkodzić urządzenie. Dlatego tak duży nacisk kładziemy na oryginalne komponenty i edukację użytkowników w tym zakresie.
Nie ma Pan wrażenia, że stale brakuje wśród klientów podstawowej wiedzy związanej z prawidłowym doborem tego typu urządzeń do naszych biur czy mieszkań?
Zdecydowanie. Często spotykamy się z przypadkami doboru zbyt słabego urządzenia do zbyt dużego metrażu albo zakupu nawilżacza bez oczyszczania, gdzie jest ono kluczowe. Dlatego inwestujemy w szkolenia, materiały edukacyjne i poradniki – chcemy, aby każdy klient wiedział, jak dobrać produkt idealny dla siebie.
Jak zatem poprawnie to robić? Czym się kierować?
Najważniejsze jest dopasowanie wydajności urządzenia do powierzchni pomieszczenia i jego przeznaczenia. Warto też zwrócić uwagę na poziom hałasu, funkcje dodatkowe (np. tryb nocny, automatyczna regulacja), a także dostępność i koszt eksploatacji. Użytkownik powinien też wiedzieć, że jakość powietrza to inwestycja w zdrowie – nie warto na niej oszczędzać.
© 2025 InfoMarket