W Warszawie w Hotelu Gromada odbyła się wystawa Beiks Media Show, poświęcona pokazom sprzętu wideo i fotograficznego. Dużą atrakcją były warsztaty i seminaria, które pozwalały w praktyce wzbogacić wiedzę o filmowaniu i fotografowaniu.
Entuzjaści profesjonalnego sprzętu wideo mogli zobaczyć na kilkudziesięciu stoiskach kamery wideo, aparaty fotograficzne, obiektywy, miksery, statywy, sprzęt do emisji i produkcji TV, oświetlenie, statywy, torby, nośniki pamięci, lornetki, lunety, drukarki, a nawet drony.
Największą atrakcją były kamery wideo i aparaty do zastosowań przede wszystkim profesjonalnych, ale były także amatorskie i sportowe. Szereg nowości przedstawiła firma Panasonic. Kamera HC-X1 z jednocalową matrycą i 20-krotnym zoomem umożliwia nagrywanie filmów 4K z szybkością 60p/50p. Taki sam zoom ma aparat fotograficzny DMC-FZ2000, który pokonuje ograniczenia tradycyjnego aparatu fotograficznego (matryca 1 cal) i ma możliwość nagrywania filmów w jakości 4K w formacie MOV/MP4. Duże zainteresowanie wzbudzały dwa Lumixy. Lumix DMC-G80 z matrycą Digital Live MOS (16 Mpx bez filtra dolnoprzepustowego) przeznaczony jest dla aktywnych fotografów i filmowców pracujących w trudnych warunkach. Lumix DMC-GH4 spełnia wymogi profesjonalnego filmu, zwłaszcza w połączeniu z przeznaczonym do niego interfejsem Lumix DMW-YAGH. Warto również zauważyć, że aparat ma także funkcję zdjęć seryjnych z szybkością od 12 kl./s, co pozwala uzyskać 40 zdjęć w formacie RAW lub nawet 100 zdjęć w formacie JPEG. Wizjer OLED Live-View Finder (LVF) oraz tylny monitor o dużych rozdzielczościach zapewniają znakomite odwzorowanie kolorów.
Na stoisku formy Olympus można było zobaczyć serię obiektywów Zuiko systemu mikro cztery trzecie, a także aparaty fotograficzne. Olympus nadrobił zaległości we wprowadzaniu funkcji filmowania 4K do swoich profesjonalnych aparatów. Najnowszy aparat OM-D E-M1 MARK II ma maksymalną szybkość transmisji danych 237 Mbit/s przy filmowaniu z prędkością 24 kl./s (4096 × 2160 px), a w wypadku Full HD do 202 Mbit/s, z bardzo dobrą 5-osiową stabilizacją obrazu.
Na stoisku firmy Sony można było dowiedzieć się, jakie zalety mają bezprzewodowa transmisja telewizyjna realizowana przy pomocy profesjonalnej kamery z łączami Wi-Fi lub 3G LTE, sterowanie kamerą z poziomu smartfona (np. podgląd na żywo obrazu z wizjera kamery wideo i streaming materiału wideo do studia do dalszego przetwarzania).Pokazano także profesjonalne kamery do realizacji filmów 4K HDR. Jest to rejestracja obrazu w kamerze z wyjściowym sygnałem S-LOG i skomplikowanym procesem przetwarzania obrazu w postprodukcji, aby uzyskać zwiększenie dynamiki obrazu w wybranych scenach. Do profesjonalnych kamer filmowych z sygnałem S-LOG są już produkowane specjalne przetworniki przetwarzające w czasie rzeczywistym zapisany materiał wideo z efektami HDR.
Atrakcją były także najnowsze aparaty fotograficzne Sony RX100 Mark 5 α6500 i półlustrzanka α99 Mark II. Zastosowanie w nich nowej generacji procesorów i zwiększenie pojemności buforów przyspieszyło rejestrację danych. Sony RX100 Mark 5 rejestruje obrazy o rozdzielczości 20 Mpx z prędkością 24 kl./s w serii 6 s w pełnej rozdzielczości z możliwością poprawiania ostrości i ekspozycji każdej klatki. Sony α6500 z matrycą APS-C 24 Mpx w trybie zdjęć seryjnych z szybkością 11 kl./s może wykonać w ciągu 28 s aż 307 zdjęć z korekcją ostrości w czasie rzeczywistym. Aparat α99 Mark II wyposażono w matrycę 42,4 Mpx z pięcioosiową stabilizacją obrazu, filmowanie 4K oraz serię zdjęć z prędkością 12 kl./s z włączonym AF.
Canon przedstawił kamerę filmową Canon EOS C700, aparat EOS 5D Mark IV, obiektyw CN-E18-80. Kamera EOS C700 umożliwia zapis materiałów wideo 4K z szybkością do 59,94P/50P oraz w rozdzielczości 2K z prędkością do 200p/240p w trybie zmniejszonej aktywnej powierzchni matrycy (crop). Możliwy jest również zapis materiałów w rozdzielczości 4K jako plików RAW z szybkością do 100P/120P przy zastosowaniu opcjonalnego rekordera Codex1 RAW. Aparat EOS 5D Mark IV jest pierwszym aparatem z serii EOS, w którym wprowadzono innowacyjny format zapisu plików Dual Pixel RAW. Ma matrycę 30,4 Mpx CMOS i fotografuje z szybkością 7 kl./s.
Firma Ricoh angażuje się w fotografowanie i filmowanie w technice 360° VR. Kamera sferyczna Ricoh Theta S Full HD ma dwa obiektywy o kącie widzenia 180°, z których obrazy są łączone programowo. Można filmować z szybkością 30 kl./s do 25 minut i oglądać filmy na smartfonie lub tablecie. Z klasycznych aparatów na uwagę zasługiwał Pentax K-1 – pierwsza pełnoklatkowa lustrzanka z funkcjami filmowania Full HD, GPS i Wi-Fi i magnezowym korpusem.
Amatorzy fotografii sportowej mogli zobaczyć nowe kamery z serii GoPro Hero 5 Session i Black, wodoodporne (10 m) filmujące z rozdzielczością 4K 30 kl./s, z ekranem dotykowym, sterowaniem głosowym, elektroniczną stabilizacją obrazu oraz dźwiękiem stereo (Hero 5 Black). Zdjęcia mogą być realizowane z funkcjami WDR i HDR. Aplikacja na smartfon pozwala na sterowanie funkcjami i podgląd filmu.
Amatorzy astrofotografii, czyli obserwowania i fotografowania gwiazd, mogli poznać sprzęt firmy Delta Optical o różnych funkcjach – od podstawowego statywu z głowicą paralaktyczną z możliwością dołączenia aparatu fotograficznego, po lunety obserwacyjne do profesjonalnych teleskopów, umożliwiających profesjonalne wykonywanie zdjęć.
Nowością był rekorder dyskowy 4K Shogun Inferno marki Atomos, który zapisuje materiał wideo do plików RAW. Materiał wideo może być rejestrowany z szybkością 60 kl./s w wypadku UHD 4K aż po 240 kl./s w wypadku HD. Funkcja AtomHDR umożliwia kontrolę oraz postprodukcję obrazu HDR. Do wyboru są kodeki ProRes oraz DNxHR. Panel monitora (7 cali) o jasności 1500 nt, 10-bitowy wyświetla aż 1,07 mld kolorów w porównaniu z 16,7 mln kolorów w zwykłych wyświetlaczach.
© 2024 InfoMarket