21 listopada 2016 r. – obchodzono Światowy Dzień Telewizji, święto ustanowione przez ONZ w uznaniu jej globalnego wpływu na kulturę. Tak jak zwykle miliardy ludzi spędzą dziś miliardy godzin, oglądając telewizję, dyskutując na jej temat i dzieląc się wrażeniami z innymi. Aby uczcić Światowy Dzień Telewizji, firmy badawcze z całego świata przygotowały dane obrazujące zasięg i popularność telewizji, która pozostaje najpopularniejszym środkiem masowego przekazu.
AUSTRALIA
Codziennie telewizję ogląda 16 milionów Australijczyków, którzy łącznie spędzają przed telewizorem ponad 4 miliardy minut. Co więcej, w australijskich domach odbiornik telewizyjny można znaleźć o 30 proc. częściej niż grill.
KANADA
Każdego dnia Kanadyjczycy oglądają telewizję łącznie przez 130 milionów godzin. Tym samym jedna osoba codziennie spędza przed telewizorem równowartość czterech meczów Super Bowl. Ponadto jedna kampania telewizyjna w tym kraju generuje średnio aż 317 milionów impresji.
WIELKA BRYTANIA
Do końca 2016 roku przeciętny brytyjski widz obejrzy ponad 1 300 godzin telewizji – dziesięciokrotność wszystkich sezonów seriali „Breaking Bad”, „Orange is the New Black” i „House of Cards” razem wziętych. W dodatku co wieczór w Wielkiej Brytanii odbywa się 17 milionów konwersacji na temat reklam telewizyjnych.
STANY ZJEDNOCZONE
Telewizja dociera codziennie do 210 milionów Amerykanów, którzy w sumie spędzają przed telewizorami 840 000 000 godzin dziennie. Gdyby ustawić wszystkich widzów jeden na drugim, sięgnęliby aż do Księżyca.
NIEMCY
Niemcy oglądają telewizję średnio przez 223 minuty dziennie, czyli łącznie 16 miliardów minut: to 30 000 lat telewizji w jeden dzień!
FRANCJA
Każdego dnia w 2016 roku przed telewizorem zasiada 43,5 miliona Francuzów. Przeciętna liczba widzów oglądających telewizję codziennie w 2015 roku wypełniłaby Stade de France 558 razy.
WŁOCHY
W łącznym czasie poświęconym przez Włochów na oglądanie telewizji w 2015 roku można rozegrać 1 032 mecze piłkarskie, upiec 61 911 pizz lub zaparzyć 222 878 filiżanek espresso.
HISZPANIA
Telewizję oglądają codziennie aż 33 miliony Hiszpanów. Aby uzyskać ten sam zasięg przy pomocy innego środka przekazu, należałoby zapełnić stadion Realu Madryt 408 razy.
POLSKA
W Polsce telewizję ogląda 25 milionów osób, które średnio spędzają na tej czynności 4 godziny i 18 minut – łącznie aż 483 883 433 wyświetleń dziennie.
Aby pomieścić wszystkich Polaków, którzy przed telewizorami oglądali mecz Polska-Portugalia na Euro 2016, byłoby potrzebnych 318 stadionów.
PORTUGALIA
Codziennie w Portugalii telewizję ogląda 8,3 miliona osób. To dwa razy więcej niż liczba osób obserwujących Cristiano Ronaldo na Twitterze.
SZWECJA
Najpopularniejszy program w 2016 r. – finał Konkursu Piosenki Eurowizji – obejrzało 3,6 miliona osób, czyli czterech na dziesięciu Szwedów.
FINLANDIA
W 2015 roku telewizję oglądało 3 679 000 Finów, średnio przez cztery godziny dziennie. Oznacza to, że każdego dnia Finowie oglądają w telewizji równowartość średnio ponad 6 milionów meczów hokejowych.
HOLANDIA
Telewizja dociera tu codziennie do 11,2 miliona osób, które spędzają przed telewizorem łącznie 49 milionów godzin każdego dnia (2016). Gdyby za każdą godzinę przeznaczoną w 2015 roku przez Holendrów na oglądanie telewizji otrzymało się jedno euro, zostałoby się miliarderem (18 miliardów godzin).
SZWAJCARIA
Program cieszący się największą oglądalnością w 2016 roku – mecz Szwajcaria-Francja na Euro 2016 – obejrzało 2 206 890 Szwajcarów, czyli trzykrotność liczby krów w tym kraju. Taką widownią można byłoby także zapełnić największy stadion w Szwajcarii 57 razy.
BELGIA
Przeciętną liczbę widzów oglądających telewizję codziennie w Belgii można pomieścić na Camp Nou, największym stadionie w Europie, 76 razy.
BRAZYLIA
Liczba widzów w Brazylii jest tak wielka – 132,5 miliona dziennie – że w porze największej oglądalności telewizję ogląda tyle samo osób, ile mieszka w całej Wielkiej Brytanii (64,8 miliona).
CHILE
Codziennie w Chile telewizję ogląda 5 milionów osób. Widownia tej wielkości wypełniłaby Stadion Narodowy w Chile (Julio Martínez Prádanos) aż 105 razy.
KOLUMBIA
Telewizję w Kolumbii ogląda codziennie 13,5 miliona ludzi. To o 48% więcej niż liczba osób obserwujących Sofię Vergarę na Twitterze.
PERU
Oglądalność w Peru sięga 16 milionów osób tygodniowo. Tyle osób można byłoby umieścić w sanktuarium Machu Picchu każdego dnia przez ponad 17 lat. Łącznie liczba telewidzów z Chile, Peru i Kolumbii z zaledwie jednego dnia równa się liczbie wszystkich gości, którzy bawili się na karnawale w Rio de Janeiro w ciągu ostatnich 35 lat!
CHINY
Chińczycy oglądają telewizję średnio przez 251 minut dziennie (2015 r.), a w 2014 roku stworzyli łącznie 3 277 400 godzin programów telewizyjnych.
Oczywiście oglądalność to tylko jeden z aspektów popularności telewizji. W naszym życiu odgrywa ona niezliczone role – zwraca uwagę całego świata na ważne problemy, zapewnia forum swobodnej wypowiedzi i różnorodności kulturowej, wspiera rozwój edukacji, a – co chyba najważniejsze – jednoczy ludzi wokół niepowtarzalnych doświadczeń.
© 2024 InfoMarket