Jaki wybrać monitor komputerowy?

Jaki wybrać monitor komputerowy?

Wybór odpowiedniego monitora komputerowego nie jest zadaniem łatwym, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, ile czynników należy przeanalizować.

Monitor powinien być przecież dopasowany konkretnie do wymagań i zastosowań – czego innego będzie potrzebował gracz, a inne funkcje będą miały znaczenie dla grafi ka. Dlatego też tak ważne jest, by ufać sprawdzonym producentom, którzy w tego typu konstrukcjach mogą pochwalić się doświadczeniem oraz wprowadzaniem do urządzeń innowacyjnych rozwiązań. Dlatego też w tej krótkiej poradnikowej formie, jaką jest magazyn „InfoProdukt”, chcemy Państwu przedstawić najpopularniejsze oraz najlepsze rozwiązania, funkcje i modele urządzeń, jakie obecnie są dostępne na rynku.

Zakupowa hierarchia ważności

Zanim przejdziemy do kwestii zasadniczych związanych z wyborem konkretnej grupy urządzeń, przybliżmy sobie w skrócie hierarchię ważności czynników branych pod uwagę podczas zakupów w ogóle. Jest to swoista „podstawa podstaw”. Na pierwszym planie powinny być marka i związana z nią jakość produktów, odpowiedzialność za produkt (w tym serwis posprzedażny), trwałość i skuteczność sprzętu czy jego funkcjonalność. Nie jest na szczęście tak, jak się coraz powszechniej uważa, że wszystkie marki wykorzystują te same podzespoły, a wszystkie produkty wytwarzane są na najwyżej trzy lata. To nieprawda.

Jaki wybrać monitor komputerowy?

Tanio się... nie opłaca

Obecne trendy związane z lansowaniem jak najtańszych produktów i ich stałej wymiany to poważny błąd. Mówiąc dosadnie, to nie tylko handlowa, ale i konsumencka głupota. Tanio oznacza źle – i dla przedsiębiorcy, i dla rynku, i dla konsumenta. Oznacza obniżenie wszelkich standardów, gorszą jakość pracy i życia, gorsze urządzenia, większe zagrożenie dla naszego bezpieczeństwa i ogromne koszty dla środowiska naturalnego. Przewrotnie – tanio się po prostu nie opłaca. Poza tym tanio to także miernie, niekomfortowo i mało funkcjonalnie.

Dlatego w wypadku monitorów komputerowych hierarchia czynników związanych z zakupem powinna naszym zdaniem wyglądać tak jak w tabeli poniżej.

Specjalizacja – rzecz niezmiernie istotna

W segmencie monitorów komputerowych funkcjonuje w Polsce kilkanaście marek. Oferują one łącznie kilkaset różnego typu modeli. Ciekawostką jest fakt, że znaczna część z nich dostarczana jest zaledwie przez kilku (góra kilkunastu) uznanych na świecie dostawców. Dlatego niezmiernie ważne jest wybieranie i polecanie marek uznanych na rynku, które mają doświadczenie, tradycję i za którymi stoją określone rozwiązania czy osiągnięcia. Należy unikać marek sezonowych, nieznanych bądź stworzonych z niskich pobudek handlowych, np. tylko „pod promocję”, tylko „do gazetki”, tylko na ograniczoną wyłączność. Sprawdzajmy więc dokładnie doświadczenie marki, jej dokonania, politykę oraz aktualną ofertę. Ważne, aby odpowiedzieć sobie przy okazji na kilka kluczowych pytań: „

  • kto jest faktycznym właścicielem marki? „
  • jak długo marka istnieje i jakie ma doświadczenie? „
  • czy istnieje w Polsce oficjalne jej przedstawicielstwo? „
  • czy firma udziela gwarancji w ramach polskiego prawa? „
  • jeśli sama nie produkuje, od kogo otrzymuje sprzęt? „
  • jakie rozwiązania i systemy w nim wykorzystuje? „
  • czy ma własną sieć serwisową?

Specjalizacja – rzecz niezmiernie istotna

Tylko regularna oferta

Należy pamiętać o tym, aby zawsze i wyłącznie wybierać i zalecać modele z regularnej, katalogowej oferty producenta na dany rok. Najlepiej sprawdzić je na jego stronie lub w aktualnym cenniku. Na rynku funkcjonuje bowiem ogromna masa modeli nieregularnych. Tych modeli nie polecamy. Dlaczego?

Otóż bardzo często okazuje się w praktyce, że choć symbol i marka są te same, to model ściągnięty jest przez kogoś (za pomocą sklepu, strony WWW) np. z Niemiec, Włoch czy Anglii. Bardzo często polski serwis nie honoruje gwarancji takich urządzeń i ma ku temu podstawy prawne (eurogwarancja nie ma tu nic do rzeczy). Może się też okazać, że model pochodzi z akcji promocyjnych z innych rynków i został ogołocony (dla jak najniższej ceny, rzecz jasna) z ważnych i użytecznych funkcji. A propos ceny i modeli promocyjnych to:

Rada: Nie zalecamy zakupu modeli najtańszych, niewiadomego pochodzenia i/lub nieznanej marki. Sugerujemy unikanie produktów niebędących w aktualnej ofercie producenta oraz przygotowanych do sprzedaży tylko i wyłącznie w ramach promocji.

2016-08-03
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket