Ponad pół miliona nowych usług kontraktowych i jedna czwarta klientów z ofertą multiplay
Grupa Cyfrowy Polsat zamknęła III kwartał br. bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, co oznacza, że skutecznie radziła sobie zarówno na rynkach telekomunikacyjnym i płatnej telewizji, jak i nadawców TV. Grupa odnotowała solidne wyniki finansowe, mimo niekorzystnego wpływu regulacji „Roam Like at Home”, oraz wciąż generuje bardzo wysokie wolne przepływy pieniężne. Realizacja konsekwentnej polityki finansowej przyczyniła się do podwyższenia przez agencję Moody’s Investors Service perspektywy ratingu korporacyjnego dla Grupy do pozytywnej.
Najważniejsze dane operacyjne i finansowe za III kwartał 2017 r.
– Trzeci kwartał oceniamy jako bardzo dobry dla całej naszej Grupy, głównie dzięki konsekwentnej realizacji strategii multiplay w segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym oraz wysokiej oglądalności kanałów Grupy Polsat. Pozytywne efekty naszych działań widać w rosnących wynikach operacyjnych obu segmentów oraz stabilnych wynikach finansowych całej Grupy – mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.
Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
– Po raz kolejny istotnie, bo o ponad pół miliona, wzrosła liczba świadczonych przez nas usług kontraktowych, które są fundamentem naszej działalności i strategii multiplay. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami miało to pozytywny wpływ na średni przychód od klienta kontraktowego – choć w tym kwartale przejściowo pozostawał on także pod niekorzystnym wpływem regulacji „Roam Like at Home” – i utrzymanie niskiego wskaźnika rezygnacji z naszych usług – podsumowuje Tobias Solorz.
– Niesłabnącym zainteresowaniem cieszy się nasza oferta usług łączonych – w samym trzecim kwartale przybyło niemal 70 tys. klientów naszych usług zintegrowanych, przez co aktualnie już co czwarty klient kontraktowy korzysta z pakietów multiplay.
– Pomimo niekorzystnego wpływu regulacji „Roam Like at Home”, całkowite przychody tego segmentu stale rosną, m.in. dzięki wyższym przychodom ze sprzedaży sprzętu i rosnącym przychodom hurtowym. Natomiast wzrost ruchu w roamingu międzynarodowym przekłada się na wyższe koszty zakupu ruchu od operatorów zagranicznych. Jednocześnie segment wypracował wysoką na tle rynku marżę EBITDA – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.
Segment nadawania i produkcji telewizyjnej
– To kolejny bardzo udany kwartał dla naszego segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej, zarówno pod względem oglądalności, jak i przychodów reklamowych. Z wynikami 24,4% i 12% byliśmy liderem oglądalności w grupie komercyjnej zarówno jako cała Grupa, jak i kanał główny Polsat. Ponownie byliśmy bardzo skuteczni w sprzedaży czasu reklamowego – nasze przychody rosły z 4-procentową dynamiką na płaskim rynku reklamy TV i sponsoringu – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.
W trzecim kwartale w ofercie kanału Polsat dużym zainteresowaniem w grupie komercyjnej cieszyły się zarówno stałe pozycje – np. serial „Pierwsza miłość”, poniedziałkowe pasmo filmowe „Mega Hit” czy emitowany od poniedziałku do soboty serial „Świat według Kiepskich” – jak i programy z jesiennej ramówki – np. nowy serial obyczajowy „W rytmie serca”, nowe show „Supermodelka Plus Size”, show „Twoja twarz brzmi znajomo” i „The Brain. Genialny umysł”, program „Nasz nowy dom”, a także emitowany w niedzielne wieczory cykl programów rozrywkowych „Kabaret na żywo”. Wysoki poziom oglądalności utrzymały „Wydarzenia” z godziny 18.50. Warto też wspomnieć o emitowanym w godzinach porannych od poniedziałku do piątku bloku programów informacyjnych „Nowy Dzień z Polsat News”.
– Analizując wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w trzecim kwartale, należy pamiętać o wysokim zeszłorocznym punkcie odniesienia – w czerwcu i lipcu 2016 r. nasze kanały transmitowały rozgrywki UEFA EURO 2016, które korzystnie wpłynęły na oglądalność, poziom przychodów reklamowych oraz poziom przychodów całkowitych i wynik EBITDA całego segmentu. W tym roku nie mieliśmy w okresie letnim na naszych antenach wydarzenia sportowego o takiej skali oddziaływania – mówi Katarzyna Ostap-Tomann. – Bardziej miarodajne jest zatem porównywanie tegorocznych wyników z danymi za analogiczny kwartał 2015 roku. Zaobserwujemy wówczas zakładany stabilny rozwój tego segmentu oraz wierność kluczowym zasadom – zrównoważonej polityki programowej oraz dyscypliny w obszarze kosztów.
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat
– To kolejny bardzo dobry kwartał pod względem wyników finansowych całej Grupy, które są odzwierciedleniem konsekwentnie realizowanej strategii, bardzo dobrych wyników operacyjnych obydwu segmentów oraz efektywnego zarządzania bazą kosztową. Uwagę po raz kolejny zwracają stabilne, wysokie wolne przepływy pieniężne, osiągnięte przy jednoczesnym wyraźnym zwiększeniu inwestycji strategicznych Grupy. Nie mam wątpliwości, że miało to wpływ na podwyższenie perspektywy naszego ratingu korporacyjnego przez agencję Moody’s, która doceniła konsekwentną realizację strategii operacyjnej przy zachowaniu zdrowych wyników finansowych pozwalających na szybkie oddłużanie naszej Grupy – podsumowuje Katarzyna Ostap-Tomann.
© 2024 InfoMarket