Zarząd firmy Gorenje dokonał przeglądu i oceny otrzymanych wiążących ofert od potencjalnych azjatyckich partnerów strategicznych. Największe zainteresowanie przedstawicieli grupy Gorenje wzbudziła oferta firmy Hisense.
Wybór nie był łatwy, a otrzymane oferty konsultowane były z doradcami finansowymi, prawnymi oraz kluczowymi akcjonariuszami Gorenje, którzy aktywnie uczestniczyli w tym procesie. Uwzględniono elementy strategiczne, które stanowiły podstawę do rozpoczęcia procesu partnerstwa, w tym m.in. wykonalność transakcji oraz cenę za akcję, jaka została zaproponowana dotychczasowym akcjonariuszom.
Firma Hisense, jako partner strategiczny grupy Gorenje, zaoferowała cenę 12 euro za akcję z zastrzeżeniem nabycia większości akcji (50 proc. plus jedna akcja). Wybrany przez Gorenje oferent zobowiązał się do rozpoczęcia procesu przejęcia akcji w ciągu 15 dni.
Wcześniej firma Gorenje poinformowała, że do etapu due diligence, a więc poddania przedsiębiorstwa skrupulatnej, wielowątkowej analizie pod wieloma względami (finansowej, prawnej, podatkowej) zaprosiła trzech potencjalnych partnerów strategicznych z Azji, prężnie działających w branży AGD i wyrażających chęć nabycia większościowego pakietu akcji spółki Gorenje. Nie ujawniono jednak nazw dwóch pozostałych przedsiębiorstw. Wiadomo natomiast, że chiński koncern Hisense wywodzący się z Qingdao jest jedną z najpotężniejszych obecnie korporacji i czołowym na świecie wytwórcą m.in. sprzętu AGD-RTV. Szerzej o marce Gorenje i nowej strukturze kapitałowej czytaj w kolejnych wydaniach InfoMarket.
© 2024 InfoMarket