Latarki i lampy bezprzewodowe

Latarki i lampy bezprzewodowe

W warsztatach używa się przenośnych lamp do prac serwisowych, które umożliwią dokładne oświetlenie sprawdzanego lub naprawianego miejsca, np. pod maską w samochodzie czy w kanale. Najwygodniej, gdy są zasilane akumulatorami lub bateriami. Przede wszystkim są używane baterie R6 lub R03 albo akumulatory tych wielkości. Akumulator może być także wbudowany na stałe. Wygodniejsze w użytkowaniu są latarki na akumulatory – wystarczy je naładować, nie trzeba pamiętać, aby mieć w zapasie baterie. Do wbudowanych na stałe wykorzystuje się zasilacze z wyjściem mikroUSB. Liczba baterii lub akumulatorków w latarce może być różna – jedna, dwie lub cztery w zależności od napięcia źródła światła i jego mocy.

W wypadku zasilania akumulatorowego warto zwrócić uwagę na pojemność, czas ładowania i czas pracy, który może wynosić od 2 do 25 godzin. Czas ładowania wynosi typowo od 6 do 8 godzin, w niektórych modelach nawet do 11 godzin. W najlepszych latarkach profesjonalnych są stosowane elektroniczne sterowniki, zapewniające maksymalną wydajność i jasność oraz optymalne wykorzystanie pojemności baterii. Jeżeli latarka ma kilka trybów pracy, funkcja automatycznej pamięci zapamiętuje ostatnio używany tryb. Elektronika steruje także źródłem światła w trybie stroboskopowym.

Producenci narzędzi akumulatorowych wykorzystują swoje systemy zasilania do lamp i latarek. Przykładowo firma Makita stosuje akumulatorowy system zasilania LXT do akumulatorów litowo-jonowych o napięciu 7,2, 10,8, 14,4 i 18 V.

Do najpopularniejszych rozwiązań mobilnych należą:

  • lampy inspekcyjne,
  • lampy czołowe,
  • latarki prętowe wskaźnikowe,
  • latarnie zasilane akumulatorami,
  • naświetlacze.

2018-10-10
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket