Azjatycka Konfederacja Piłkarska (AFC) reprezentuje futbol tego kontynentu na świecie. W jej skład wchodzi 46 krajowych stowarzyszeń piłkarskich. Jej jurysdykcja rozciąga się od Jordanii i Palestyny w zachodniej Azji aż po Australię na Pacyfiku.
Zadaniem i zarazem głównym celem konfederacji jest promowanie futbolu w Azji. Ambicją AFC jest bycie czołową konfederacją piłkarską na świecie i sprawienie, by piłka nożna była sportem numer jeden na kontynencie azjatyckim.
W ramach sponsorowania Ligi Mistrzów AFC firma Kärcher prowadzi liczne akcje społeczne. Jedną z nich było zaproszenie dzieci z tajlandzkiego domu dziecka do udziału w meczu drużyn biorących udział w rozgrywkach. Dzieci miały okazję wyjść na murawę razem z zawodnikami. Wydarzenie to połączono z licznymi atrakcjami dla najmłodszych, dzięki którym dzieci mogły zainspirować się do grania w piłkę nożną i dodatkowo miło spędzić czas, dobrze się bawiąc.
Jako sponsor rozgrywek Ligi Mistrzów AFC Kärcher zadebiutował podczas odbywających się w październiku 2017 finałów. Finałowy dwumecz oglądało 116 863 widzów na stadionach. Mecze odbywały się w stolicy Arabii Saudyjskiej Rijadzie na stadionie King Fahd oraz w japońskim Tokio na stadionie Saitama Stadium 2002. Saudyjski Al Hilal uległ japońskiemu Urawa Red Diamonds, który to klub sięgnął po tytuł drugi raz w swej historii.
© 2024 InfoMarket