MIELE

Zwiększa obroty i udział w rynku

Zwiększa obroty

Firma Miele utrzymuje tendencję wzrostową obrotów i udziałów rynkowych. Czołowy na świecie producent AGD w minionym roku obrotowym osiągnął sprzedaż o wartości 4,1 mld euro.

Oznacza to wzrost o 167 mln euro w stosunku do roku poprzedniego (4,3 proc). W Niemczech firma Miele osiągnęła sprzedaż o wartości 1,21 mld euro, co stanowi wzrost o 2,4 proc. Szczególnie dynamiczny wzrost sprzedaży odnotowano także na rynkach azjatyckich. Nie zawiodły również rynki kanadyjski, austriacki i rosyjski. W skali światowej do sukcesu przyczyniły się szczególnie urządzenia do zabudowy – kuchenki, piekarniki i płyty grzewcze. Znacznie częściej niż w ubiegłym roku sprzedawały się też ekspresy do kawy. Zarząd Miele ocenił wzrost przekraczający 4 proc. jako „bardzo pozytywny”, szczególnie że po raz pierwszy udało się przekroczyć barierę 4 mld euro. Inwestycje w okresie sprawozdawczym wyniosły natomiast 272 mln euro. Realizując swoją politykę biznesową, Miele po raz kolejny, zamiast angażować się w „bitwy” rabatowe, postawiło na przestrzeganie zasad jakości i niezawodności produktów ze szczególnym zwróceniem uwagi na komfort użytkowania. Warto też podkreślić, że 91 mln euro zostało wygenerowane przez Steelco Group, włoską spółkę zależną, która działa w branży technologii medycznych. Dane liczbowe tej spółki zostały uwzględnione w rachunkach firmy w tym okresie sprawozdawczym po raz pierwszy. Po raz kolejny zaś w minionym okresie rozliczeniowym firma Miele została doceniona za najlepszą obsługę w branży przez renomowane badanie porównawcze Kundenmonitor Deutschland.

2018-11-05
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket