Federacja Polskich Banków Żywności przy wsparciu grupy Amica zorganizowała w Warszawie konferencję prasową „Nie marnuj jedzenia, myśl ekologicznie”, której tematyka związana była ze Światowym Dniem Żywności.
To kolejne działanie, po rozpoczętej już w lipcu kampanii „Przechowuję, nie marnuję”, w jakie zaangażowała się marka Amica, aby uświadamiać konsumentów, jak wiele w Polsce marnuje się żywności. – Naturalnym krokiem było dla nas przyłączenie się do konferencji Banków Żywności. Jako czołowy producent AGD w Polsce od lat obserwujemy działania naszych klientów, ich sposób gospodarowania jedzeniem czy przyrządzania posiłków. Nic więc dziwnego, że interesujemy się również tym, co mają do powiedzenia inni eksperci w tym temacie, i wciąż otwieramy się na dialog, aby ułatwiać życie nie tylko naszym klientom, ale także dbać o dobro wspólne i wspierać środowisko, w którym żyjemy – podkreśla Tomasz Pietrzyk, rzecznik prasowy grupy Amica. Podczas konferencji zaprezentowano wyniki badań konsumentów na podstawie raportu „Nie marnuj jedzenia 2018”. Wynika z niego, że główne powody wyrzucania to: przekroczenie terminu przydatności (29 proc.), ale też za duże zakupy (20 proc.) oraz zbyt duże porcje (15 proc.). 9 mln ton marnowanej żywności w ciągu roku w Polsce to składowa wielu elementów łańcucha: 6,6 mln ton na etapie produkcji, 2,1 mln ton wyrzucane jest w gospodarstwach domowych, a 0,35 mln ton na etapie dystrybucji. – Światowy Dzień Żywności to gromadzenie wokół siebie ludzi, którym bliska jest idea niemarnowania. To też mierzenie się z wyzwaniem docierania do ludzi zupełnie nieświadomych problemu. Mamy tu poczucie szczególnej misji w aspekcie ratowania przez nas żywności na masową skalę oraz docierania z pomocą żywnościową do ponad 1,6 mln osób w kraju rocznie – zaznacza Marek Borowski, prezes zarządu Federacji Polskich Banków Żywności, organizacji pożytku publicznego, której misją od ponad 20 lat istnienia jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności i niedożywieniu w Polsce.
© 2024 InfoMarket