Na ten miesiąc przewidziane jest zakończenie budowy centrum dystrybucji AGD w Żyrardowie przez spółkę MPM agd SA. Dzięki niemu firma zyska znaczną przewagę logistyczną na niezwykle konkurencyjnym rynku sprzętu AGD.
Żyrardów jako lokalizacja został wybrany nieprzypadkowo. Miasto jest znakomicie skomunikowane, położone w pobliżu autostrady A2, w centralnej Polsce niedaleko dwóch dużych aglomeracji – Warszawy oraz Łodzi. Centrum dystrybucji AGD ma być halą produkcyjno-magazynową, której powierzchnia będzie sięgać 10 tys. m2. Pozwoli na wysokie składowanie towarów. Skuteczną realizację działań logistycznych umożliwi m.in. 8 podświetlanych bram. Wobec dynamicznego rozwoju firmy MPM agd SA, m.in. pojawienia się w ostatnim czasie nowych marek, np. Sam Cook z segmentu premium AGD, firma przewidziała łatwą możliwość rozbudowy i zwiększenia powierzchni o dodatkowe 17 tys. m2 w przyszłości. Nowa inwestycja jest odpowiedzią na potrzeby dynamicznego rozwoju firmy, wdrażania nowych technologii do urządzeń z branży AGD oraz rozwoju eksportu. Celem jej funkcjonowania jest uzyskanie 25 proc. udziału sprzedaży zagranicznej w ciągu kolejnych 5–7 lat. Centrum dystrybucji AGD pozwoli na konsolidację kilku lokalizacji magazynowych, zwiększy dostęp do rynku pracowników, obniży koszty logistyczne, a przede wszystkim zabezpieczy markę pod względem zapotrzebowania na powierzchnie magazynowe i produkcyjne. – Realizując budowę centrum dystrybucji AGD, wchodzimy dynamicznie w kolejną oraz jak najbardziej naturalną fazę rozwoju firmy MPM agd SA. Dzięki tej inwestycji będziemy w stanie optymalizować wszystkie procesy logistyczne zarówno pod względem jakości, jak i terminowości. W dzisiejszym szybko rozwijającym się świecie łańcuch dostaw na najwyższym poziomie to jeden z głównych wyznaczników odpowiedzialnego biznesu. Budowa centrum jest odpowiedzią zarówno na potrzeby nasze, jak i wysokie oczekiwania i potrzeby naszych kontrahentów – mówi Grzegorz Skibiński prezes zarządu MPM agd SA.
© 2024 InfoMarket