Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła III kwartał 2018 r. bardzo dobrymi wynikami operacyjnymi.
Grupa Cyfrowy Polsat podsumowuje III kwartał: ponad 14 mln usług kontraktowych, rekordowo niski wskaźnik churn oraz bardzo dobra sprzedaż kanałów Polsat Sport Premium z Ligą Mistrzów UEFA. Zanotowano regularny przyrost liczby usług kontraktowych – o 527 tys. rdr – do 14,06 mln (stanowią one 83,4 proc. wszystkich świadczonych usług). Nastąpił także systematyczny wzrost liczby klientów usług wiązanych − o 284 tys. (20 proc.) rdr – do 1,73 mln (co stanowi 30 proc. bazy klientów kontraktowych). Kolejny kwartał wzrosła liczba usług telefonii komórkowej – o 344 tys. rdr – do 7,2 mln, co wynika z korzystnego wpływu strategii multiplay. Dzięki dobrej sprzedaży podstawowych pakietów i usług dodatkowych (Multiroom HD i płatne usługi OTT) łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła rdr o 156 tys., przekraczając poziom 5 mln. Baza usług internetowych zwiększyła się o 27 tys. rdr i wynosi 1,8 mln. Przychody grupy Telewizja Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w III kwartale o 4,1 proc. rdr i wyniosły 241 mln zł, dzięki czemu udział grupy w rynku reklamy TV osiągnął 27,6 proc., a we wszystkich 3 kwartałach zanotowano wzrost o 7,6 proc. – do 831 mln zł, co zapewniło udział w rynku na poziomie ok. 27 proc.
© 2024 InfoMarket