Dane rynkowe wskazują, że soundbary na dobre rozgościły się w naszych domach. Jak wynika z badań GfK Polonia, w miesiącach styczeń – sierpień 2018 r., w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, sprzedaż soundbarów wzrosła ilościowo o 36 proc. i wartościowo o 42 proc.
Według szacunków firmy Samsung sprzedaż soundbarów w Polsce w 2018 r. powinna przekroczyć 180 tys. sztuk. Rosnąca popularność tych urządzeń to wynik kilku czynników. Przede wszystkim soundbar to dziś już nie tylko dodatek do telewizora, ale też sprzęt, który z powodzeniem zastąpi inne urządzenia audio. Także jakość brzmienia, jaką oferują soundbary, dla wielu może być pozytywnym zaskoczeniem, np. w modelach HW-N650 i HW-NW700 Samsunga dostępny jest system Surround Sound Expansion, który pozwala rozszerzyć optymalny obszar odsłuchu. Niektóre modele obsługują również zawansowane tryby czy systemy dźwięku przestrzennego, np. Dolby Atmos czy DTS:X. Dużą zaletą soundbarów jest ponadto sposób ich podłączenia. Wiele z nich można połączyć zarówno z telewizorem, jak i urządzeniami mobilnymi bezprzewodowo. Idąc dalej, po wstępnej konfiguracji soundbarem można sterować za pomocą pilota, który jest w zestawie z telewizorem (np. QLED TV), a także smartfonem z zainstalowaną odpowiednią aplikacją. To kolejne ułatwienie dla użytkowników, którzy cenią sobie komfort i łatwość obsługi. W wypadku Samsunga, kompaktowe, ale jednocześnie świetnie brzmiące modele to rezultat pracy ekspertów z Samsung Audio Lab, testujących nowe rozwiązania techniczne, które przekładają się na pozytywne wrażenia dźwiękowe odbierane przez użytkowników.
© 2024 InfoMarket