Firma Samsung dołączyła do PAI (Partnership on AI), czyli Partnerstwa na rzecz Sztucznej Inteligencji. Grupa ta powstała jako otwarta platforma do dyskusji, badań i formułowania najlepszych praktyk w zakresie technik sztucznej inteligencji, stosowanej m.in. w sprzęcie RTV i AGD.
Jako członek PAI Samsung zbada możliwości współpracy między ludźmi i sztuczną inteligencją. Firma planuje także uczestniczyć w badaniach dotyczących bezpieczeństwa, przejrzystości oraz skutków społecznych i ekonomicznych sztucznej inteligencji.
– Samsung poświęcił się wytwarzaniu produktów i usług AI, które są niezawodne, bezpieczne dla ludzi i przydatne dla społeczeństwa. Będąc członkiem PAI, firma będzie starała się ułatwiać ciągły rozwój sztucznej inteligencji i najlepszych praktyk w tym zakresie – powiedział Seunghwan Cho, wiceprezes Samsung Research.
Samsung ma obecnie sieć siedmiu globalnych centrów AI, które zlokalizowane są w Seulu, Dolinie Krzemowej, Nowym Jorku, Cambridge, Moskwie, Toronto i Montrealu. Grupa „Partnership on AI” powstała w 2016 r. W obszarze jej działalności są m.in. rozmaite badania prowadzone w zakresie AI, a także ogólnie pojęta popularyzacja zagadnień związanych ze sztuczną inteligencją wśród konsumentów. Organizacja ma obecnie w 13 krajach ponad 80 partnerów, wśród których nie brakuje dużych globalnych firm i grup zajmujących się prawami człowieka, specjalizujących się w sztucznej inteligencji. Więcej informacji na temat grupy można znaleźć na www.partnershiponai.org.
© 2024 InfoMarket