Grupa Elica przedstawiła wyniki finansowe za pierwsze dziewięć miesięcy 2018 r. Jak wynika z zaprezentowanego raportu – rośnie sprzedaż produktów marek własnych należących do grupy. Wzrosła także marża operacyjna.
Wartość przychodów za okres od stycznia do końca września 2018 r. wyniosła 355 mln euro, co oznacza wzrost o 4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Nadal dynamicznie rośnie sprzedaż produktów marek własnych, w tym marki Elica. Wzrost wyniósł w tym wypadku 12,7 proc. Spowolniła natomiast sprzedaż produktów OEM w regionie EMEA (Europe, the Middle East and Africa), tj. w krajach leżących na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki. Przychody spadły tutaj o 4,6 proc. (–2,4 proc. po uwzględnieniu efektu walutowego). W analizowanym okresie odnotowano jednocześnie wzrost marży operacyjnej o 8,4 proc. Ponad dwukrotnie, w porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy 2017 r., wzrósł skorygowany zysk netto – z 2,1 do 5,2 mln euro. Powoli zaczynają być też widoczne pozytywne efekty finansowe związane z joint venture firm Elica i Whirlpool na rynku indyjskim. Producent chce coraz bardziej koncentrować działania na markach własnych. Firma zamierza kontynuować wydatki marketingowe i komunikacyjne, których celem jest wsparcie sprzedaży produktów, zwłaszcza pod marką własną Elica.
© 2024 InfoMarket