AMICA

Partnerem konkursu „Zaprojektowane po ludzku”

Partnerem konkursu

Największy polski producent sprzętu AGD, firma Amica, został partnerem akcji „Zaprojektowane po ludzku”. Wspólnie z wydawnictwem Agora będzie promować i nagradzać tych, którzy projektując na podstawie wiedzy o człowieku, uwzględniają jego zachowanie oraz rzeczywiste potrzeby.

Konkurs kierowany jest do firm projektujących i produkujących wszystko, co tworzy dom: meble, sprzęty, usługi i wiele innych przedmiotów, które towarzyszą nam w codziennym życiu. Nagrodzeni zostaną projektanci, którzy nie tylko biorą pod uwagę trendy społeczne i technologiczne, ale też ci, którzy rozwiązują konkretny problem czy zaspokajają nowo odkrytą potrzebę użytkowników. Zgłoszenia przyjmowane są od 13 października, zaś wyniki ogłoszone zostaną w marcu 2019 r.

Nagrodą w plebiscycie będzie specjalny znak jakości „Zaprojektowane po ludzku”, który przyznany zostanie projektantom uwzględniającym w procesie myślenia projektowego kilka niezwykle istotnych etapów, prowokujących zadawanie sobie pytań o to, kto jest odbiorcą, jakie są jego potrzeby i jak je zaspokoić oraz jak uczynić sprzęt lub usługę najbardziej użytecznymi. Kapituła konkursu składać się będzie z 10 ekspertów z różnych dziedzin. Jej członkinią jest również Joanna Krzywda, szefowa zespołu menadżerów produktu w grupie Amica.

Amica z radością zaangażowała się w tę akcję. Naszym podstawowym założeniem jest projektowanie skoncentrowane na człowieku. Jesteśmy producentem, który oferuje przemyślane, życiowe rozwiązania, które wspierają ludzi w wykonywaniu codziennych czynności domowych. O tym, że taka strategia się sprawdza, świadczy nasza ponad 70-letnia obecność na rodzimym rynku oraz wieloletnia ekspansja na rynki zagraniczne. Podchodzimy do naszych klientów w sposób mocno zindywidualizowany, taki, w którym uwzględniamy ich potrzeby. Dlatego zależy nam na wspieraniu tych, którzy podzielają ten sposób myślenia i projektują usługi czy sprzęty, które są odpowiedzią na realne ludzkie potrzeby. Do tego są nie tylko trwałe i estetyczne, ale przede wszystkim użyteczne, czyli po prostu zaprojektowane po ludzku – mówi Paweł Rydz, dyrektor marketingu w grupie Amica.

Projekt ma wymiar edukacyjny. Jego celem jest przybliżenie takiego myślenia o projektowaniu, aby nie zgubić w nim zwykłego człowieka. Jednym z elementów edukacyjnych akcji są warsztaty w 6 największych polskich miastach: Łodzi, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach. Podczas spotkań wykorzystywana będzie metoda design thinking i projektowane będą doświadczenia związane z domem w zakresie użytkowania przedmiotów, które to miejsce tworzą.

2019-01-02
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket