Obecnie rynek e-commerce w Polsce warty jest około 40 mld zł. Według prognoz w obecnym roku będzie to 50 mld, a za dwa lata 70 mld zł. To za sprawą rosnącej liczby osób, które korzystają z Internetu oraz, co ważne, coraz większej świadomości tego, że e-zakupy są bezpieczne.
Udział e-commerce w handlu to zaledwie 10 proc, ale z roku na rok ta liczba rośnie. Prowadzenie sklepu internetowego to całkowicie inne reguły działania, inne sposoby dotarcia do klienta. Narzędzia służące do promocji swojej oferty, przekonania do zakupu czy przypomnienie o swoim produkcie tym, którzy odwiedzili stronę sklepu, ale nie dokonali zakupu, dają nowe możliwości personalizowanego dotarcia, którego nie ma w wypadku prowadzenia sklepu stacjonarnego. Problemem sklepów internetowych jest to, że tylko 3 proc. wejść do sklepu jest sfinalizowanych zakupem. Dlatego właściciele e-sklepów muszą szukać nowych sposobów na ułatwienie zakupu oraz przekonanie do własnej oferty klientów. Duży udział rynku mają sklepy wielobranżowe, a także oferujące elektronikę i odzież. Lubimy także kupować literaturę, muzykę, perfumy i kosmetyki. Ogromną popularnością cieszy się także branża AGD-RTV, co przekłada się na 13,4 mln tak zwanych realnych użytkowników, a więc i 366 mln odsłon.
© 2024 InfoMarket