Raport „Smart living”, przygotowany przez Infuture Hatalska Foresight Institute na zlecenie innogy Polska, przedstawia 5-letnią perspektywę rozwoju trendu smart living, w którym bardzo ważną rolę odegrają przedsiębiorstwa energetyczne.
Z badań przeprowadzonych na potrzeby raportu wynika, że tylko 32 proc. badanych zna termin „smart living” i definiuje go jako zastosowanie pakietu rozwiązań, dzięki którym życie będzie tańsze, efektywniejsze, lepiej zarządzane, bezpieczniejsze oraz bardziej ekologiczne. Choć trzonem pojęcia jest hasło „smart” – łączone głównie z techniką i Internetem – to o smart living należy myśleć w szerszym kontekście, pamiętając, że celem wdrażania tej idei nie jest jedynie technologizacja naszego życia, a raczej stworzenie bezpiecznej, efektywnej, energooszczędnej, spersonalizowanej, ekologicznej i lepiej zarządzanej przestrzeni życiowej. Kluczowymi kategoriami, które składają się na rozwój obszaru smart living, są miasta, transport, przestrzeń pracy oraz dom. Rynek smart home od kilku lat nieprzerwanie odnotowuje wzrost. W nowoczesnych pomieszczeniach jest coraz więcej „inteligentnych” sprzętów, dzięki którym żyje się nam wygodniej, a przy tym efektywniej energetycznie. Pełny raport dostępny jest po zeskanowaniu kodu QR.
© 2024 InfoMarket