Chemours, globalna firma chemiczna, znana m.in. z marki Teflon i zajmująca czołową pozycję na rynku w dziedzinie fluoroproduktów, rozwiązań chemicznych i technologii tytanowych, ogłosiła swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały rok 2018.
Opublikowane wyniki finansowe potwierdzają znakomitą kondycję firmy Chemours. Wysokość sprzedaży netto wyniosła 6,6 mld dolarów, co oznacza wzrost aż o 7 proc. Wartość przychodów netto wyniosła 995 mln dolarów. Warto dodać, że w zeszłym roku firma przeznaczyła 790 mln dolarów na wykupienie akcji oraz wypłatę dywidendy.
– Nasze wyniki za czwarty kwartał i cały rok 2018 odzwierciedlają siłę całego portfela Chemours i zdyscyplinowaną realizację naszej strategii – powiedział prezes i dyrektor generalny Mark Vergnano. I dodał: – Jestem dumny ze wszystkiego, co razem osiągnęliśmy w trzecim pełnym roku jako Chemours, i impetu, jaki stworzyliśmy we wszystkich naszych firmach. Każdy segment przyczynił się do ogólnego rozwoju firmy i położył fundamenty pod nasz plan alokacji kapitału, dzięki któremu zwróciliśmy prawie 800 mln dolarów akcjonariuszom w 2018 r.
Na 31 grudnia 2018 r. skonsolidowane zadłużenie brutto wynosiło 4,0 mld dolarów. Zadłużenie, po odliczeniu 1,2 mld dolarów gotówki, wyniosło 2,8 mld dolarów. Firma spodziewa się uzyskać skorygowaną EBITDA w 2019 r. na poziomie od 1,35 do 1,6 mld dolarów. Oczekuje się, że nakłady inwestycyjne wyniosą około 500 mln dolarów, a wolny przepływ pieniężny przekroczy 550 mln dolarów. Firma spodziewa się, że skorygowany wynik finansowy będzie wynosił od około 4 do 5,05 dolarów za akcję.
© 2024 InfoMarket