TCL

Przedstawia wyniki finansowe za rok 2018

Przedstawia

W ostatnim tygodniu TCL Electronics ogłosiło skonsolidowane i zaudytowane wyniki finansowe za rok zakończony w dniu 31 grudnia 2018.

TCL Electronics w roku 2018 wygenerowało rekordowy obrót, wynoszący prawie 46 miliardów HKD (5,1 miliarda Euro przy obecnym kursie), czyli odnotował aż 11,7% wzrostu w stosunku do poziomu 41 miliardów HKD (4,6 miliarda Euro) z roku 2017. Wyniki biznesowe przerosły oczekiwania, biorąc również pod uwagę roczną sprzedaż ilościową telewizorów LCD, która wzrosła o 23,1% rok do roku, do rekordowej liczby 28,61 odbiorników. Te wyjątkowe rezultaty znalazły odzwierciedlenie  w 2. pozycji TCL na globalnym rynku telewizorów w 2018 pod względem wolumenu dostaw.

Marża zysku brutto pozostała stabilna i wyniosła 15,3%. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu, wskaźnik kosztów spadł do 12,7% - najniższego poziomu od 2003 roku. Zysk operacyjny wzrósł o 13,1% w stosunku rocznym, do 1,19 miliarda HKD, a zysk netto po opodatkowaniu  zwiększył się o 17,3% rok do roku, do kwoty 935 milionów HKD. Podstawowy wskaźnik zysku na akcję wynosił 0,4263 HKD, roczna dywidenda wyniosła 0,1918 HKD za akcję a jej roczny współczynnik wypłaty sięgnął wysokich 45%.

W 2018 roku, TCL Electronics zyskało dzięki swojej efektywnej strategii globalizacji a działania międzynarodowe spółki stały się ważną siłą napędową wzrostu. Obroty firmy poza Chinami wzrosły o 27% do 26,6 miliardów HKD, zaś w samych Chinach wyniosły 18,37 miliardów HKD. TCL utrzymało dominującą pozycję w wielu regionach i uplasowało się wśród głównych graczy na kluczowych, międzynarodowych rynkach.

  • W Europie wolumen sprzedaży wzrósł o 43,1% rok do roku, w tym we Francji, w Niemczech, we Włoszech i w Hiszpanii, które odnotowały rekordowe wzrosty; w 2018 roku TCL uzyskało 3. pozycję we Francji pod względem wolumenu sprzedaży (źródło: GfK)
  • W Ameryce Północnej TCL nadal wzmacniało swoją wiodącą pozycję z 41,8% wzrostem rok do roku pod względem wolumenu sprzedaży, a eksperci rynkowi umieścili firmę na 3. pozycji na przestrzeni całego roku i na 2. pozycji w trzecim kwartale i w listopadzie (źródło: NPD)
  • Rynki rozwijające się: TCL zanotowało dużą tendencję wzrostową, ze zwyżką wolumenu sprzedaży o 30,7% w porównaniu do poprzedniego roku i szybki wzrost na tych rynkach, w tym w Indiach, w Azji Południowo-Wschodniej, Brazylii i w Australii. W 2018 roku, pod względem wolumenu sprzedaży TCL uzyskało 3. pozycję na Filipinach, 4. w Wietnamie, 5. w Australii i Tajlandii (źródło: GfK).

Inne najważniejsze wydarzenia w 2018 roku:

  • Zmiana nazwy TCL Multimedia na TCL Electronics – w celu odzwierciedlenia poszerzającej się oferty produktowej z zakresu elektroniki użytkowej.
  • Rozpoczęcie pierwszej współpracy z ambasadorem globalnym:  gwiazdą futbolu Neymarem Jr.
  • Współpraca firmy z China Star Optoelectronics Technology (CSOT), spółką zależną TCL Corporation przy wspólnej budowie parku przemysłowego do produkcji modułów paneli i telewizorów w Indiach w celu skorzystania z potencjału wzrostowego tego kraju. Po rozpoczęciu działalności operacyjnej park będzie produkował telewizory TCL w modelach od 32 do 65 cali i umożliwi oferowanie usług ODM dla innych marek na rynku indyjskim.

Pełny raport dotyczący wyników TCL Electronics za 2018 rok dostępny tutaj – w języku angielskim.

Źródło: materiały prasowe TCL

2019-03-28
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket