Grupa AB, notowany na GPW największy dystrybutor IT oraz elektroniki użytkowej w Polsce i regionie CEE, sukcesywnie zwiększa skalę działalności. W IV kwartale 2018 r. skonsolidowane przychody wzrosły o 7 proc. w ujęciu rdr, osiągając wartość blisko 3 mld zł. W całym roku 2018 było to ponad 8,4 mld zł.
Warto podkreślić, że w dwucyfrowym tempie rozwijały się m.in. segment AGD-RTV, jak również zarządzane przez grupę AB sieci franczyzowe, zrzeszające blisko 1,8 tys. niezależnych sklepów detalicznych pod 8 markami (w Polsce to Alsen, Kakto i Wyspa Szkrabów).
– Kontynuujemy długoterminowy wzrost bez względu na warunki rynkowe. Systematycznie wzmacniamy naszą wiodącą pozycję rynkową, konsekwentnie realizując długoterminową strategię rozwoju. Nasi kontrahenci – a jest ich ponad 16 tysięcy – doceniają, że wsłuchujemy się w ich potrzeby, stawiamy na najlepsze rozwiązania e-commerce, działamy niezwykle efektywnie i skutecznie. Dzięki temu jesteśmy dystrybutorem pierwszego wyboru zarówno dla producentów, jak i dla resellerów – komentuje Andrzej Przybyło, prezes zarządu AB SA.
W minionym roku grupa AB zanotowała 104 mln zł rezultatu EBITDA oraz blisko 58 mln zł zysku netto, z czego prawie 36 mln zł wyniku EBITDA oraz blisko 24 mln PLN zysku netto wypracowała w IV kw. W minionym roku grupa AB, mająca największą ofertę produktową (blisko 100 tys. indeksów dostępnych od ręki), kontynuowała rozszerzanie asortymentu. Wśród najważniejszych nowych lub rozszerzonych umów dystrybucyjnych można wymienić kontrakty z takimi firmami jak Elica, Sharp, Tchibo, Husqvarna-Viking, Opus czy Begood w segmencie AGD-RTV
© 2024 InfoMarket