Renomowany szwajcarski producent ekspresów do kawy podsumował ubiegły rok swojej działalności. Firma kontynuuje ekspansję na światowych rynkach i umacnia swą pozycję na rynku europejskim, co zaowocowało osiągnięciem rekordowych przychodów w historii firmy.
W 2018 r. przychody JURA Elektroapparate AG po raz pierwszy przekroczyły pół miliarda franków i wyniosły 515,9 mln franków szwajcarskich. Oznacza to wzrost o 7,5 proc. względem roku poprzedzającego. W ubiegłym roku JURA sprzedała 380 tys. automatycznych ekspresów do kawy. Jest to o 14 tys. sztuk więcej niż w 2017 r. Warto zaznaczyć, że są to produkty prestiżowe, z segmentu premium, które nie tylko lokują się w najwyższych rejestrach cenowych. JURA funkcjonuje przy tym zarówno na rynku konsumenckim, jak i profesjonalnym, w tym Ho- ReCa (hotele, restauracje, katering).
– W segmencie domowym wzrost był napędzany przez wprowadzenie nowego ekspresu ENA 8 oraz nasz niezwykle popularny model JURA S8, podczas gdy w segmencie profesjonalnym wprowadzenie na rynek nowego ekspresu X8 na rynku światowym odegrało kluczową rolę – powiedział Emanuel Probst – prezes JURA Elektroapparate AG i dodał: – Prognozy są również optymistyczne na ten rok. Skupiając się na innowacjach produktowych i globalnym wdrożeniu naszej strategii punktów sprzedaży premium, zamierzamy sprzedać 400 tys. ekspresów do kawy.
Jak poinformowała firma, głównymi źródłami wzrostu były rynki europejskie, a wśród nich szczególnie: holenderski, brytyjski, austriacki oraz niezwykle dynamicznie rosnący rynek polski. Znaczące wzrosty odnotowano także na rynkach Ameryki Północnej oraz Australii. Rynki pozaeuropejskie odpowiadają już za niemal 20 proc. przychodów firmy.
© 2024 InfoMarket