Zakup Netii, wzmocnienie w obszarze treści sportowych premium, konsekwentna realizacja strategii multiplay i blisko 10,7 mld zł przychodów to największe wydarzenia ubiegłego roku.
2018 r. zakończył się dla grupy Cyfrowy Polsat bardzo dobrymi wynikami finansowymi oraz operacyjnymi. Grupa osiągnęła założone cele i umocniła swoją pozycję na rynkach płatnej telewizji, telekomunikacyjnym oraz nadawania i produkcji telewizyjnej – świadczy o tym blisko 14,3 mln usług kontraktowych, a dzięki konsekwentnej realizacji strategii multiplay odnotowała kolejne obniżenie już rekordowo niskiego wskaźnika rezygnacji klientów. Bieżącą działalność skutecznie wsparły strategiczne akwizycje oraz wielopłaszczyznowa dystrybucja praw do Ligi Mistrzów UEFA. Przychody wzrosły o ponad 10 proc. i wyniosły blisko 10,7 mld zł, a wynik EBITDA – o ponad 7 proc. do 3,7 mld zł.
Tobias Solorz, prezes zarządu podsumowuje: – Nasze plany na 2019 r. obejmują przede wszystkim dalszy rozwój i umacnianie naszej pozycji na rynku medialno-telekomunikacyjnym, realizację synergii w ramach współpracy z Netią, kontynuację strategii multiplay i programu smartDOM oraz inwestycje w atrakcyjność naszych kanałów telewizyjnych.
To było ostatnie spotkanie z dziennikarzami Tobiasa Solorza, który złożył rezygnację z funkcji prezesa Cyfrowego Polsatu. Jego następcą został Mirosław Błaszczyk, który obecnie sprawuje funkcję prezesa Telewizji Polsat.
© 2024 InfoMarket