Koncern Arçelik podejmuje kolejną inicjatywę na rzecz walki z globalnym ociepleniem. W ramach swojej misji społecznej „Respecting the World, Respected Worldwide”, CEO grupy – Hakan Bulgurlu podjął wyzwanie wspinaczki na Mount Everest. Gest ten ma zwiększyć świadomość zagrożeń wynikających ze zmian klimatycznych.
Koncern Arçelik, drugi pod względem wielkości producent AGD w Europie i właściciel znanych w Polsce marek Beko oraz Grundig, od wielu lat prowadzi strategię zrównoważonego rozwoju. Dzięki przyjaznym dla środowiska produktom, projektom ekologicznym i kampaniom CSR Arçelik współtworzy lepszą przyszłość na Ziemi. Mając zrównoważony rozwój w centrum swoich działań biznesowych, firma stworzyła portfolio produktów, które w ponad 90 proc. podlegają recyklingowi, a jej głównym celem na 2025 r. jest neutralność emisji dwutlenku węgla w całej produkcji. W tym roku Arçelik idzie o krok dalej. Pod koniec kwietnia CEO koncernu, Hakan Bulgurlu, podjął wyzwanie 4-tygodniowej wspinaczki na Mount Everest wraz z pięcioosobowym zespołem, wykorzystując trasę północną. To nie pierwsza taka inicjatywa ze strony pracowników grupy Arçelik. Zespoły reprezentantów koncernu zdobyły w 2011 i 2018 r. Kilimandżaro, w 2018 roku – Elbrus, a w styczniu tego roku – Aconcaguę. W ten sposób grupa Arçelik chce nie tylko zwrócić uwagę na coraz większy problem klimatyczny, ale też podkreślić swoje zaangażowanie w walkę z globalnym ociepleniem. To właśnie Mount Everest należy do regionów najbardziej dotkniętych tym zjawiskiem. Ostatnie badania wykazały, że do 2100 r. Himalaje mogą stracić dwie trzecie swoich lodowców, jeśli procesu zmian klimatycznych nie uda się zatrzymać.
© 2024 InfoMarket