APPLiA Polska podsumowała sytuację rynku AGD po I kw. bieżącego roku pod względem sprzedażowym i produkcyjnym. Sprzedaż AGD do dystrybucji, monitorowana przez panel sell-in APPLiA, wzrosła w pierwszym kwartale tego roku.
W dużym sprzęcie AGD dynamika dla pierwszego kwartału 2019 r. w ujęciu rok do roku wyniosła 6 proc. pod względem ilościowym. Jeśli chodzi wzrost sprzedaży, to największy zanotowały suszarki do ubrań oraz zmywarki do zabudowy, było to odpowiednio 40 proc. i 25 proc. Łącznie do dystrybucji trafiło ponad 1,3 mln szt. sprzętu. Największe grupy produktowe to sprzęt do gotowania (28 proc.) oraz pralnictwo i chłodnictwo (po 21 proc.). Sprzedaż małego AGD (SDA) od producentów do dystrybucji w pierwszym kwartale 2019 r. w ujęciu rocznym wzrosła o 14 proc. pod względem wartościowym i 15 proc. ilościowym. Grupami z największymi wzrostami sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem są odkurzacze bateryjne pionowe (60 proc.), grille elektryczne oraz wolnoobrotowe wyciskarki do soków. Spośród ponad 1,1 mln szt. urządzeń małego AGD największą grupę stanowią odkurzacze – z udziałami 26 proc. Wartościowo główną grupą pozostają ekspresy do kawy z wynikiem ponad 30 proc. W pierwszych trzech miesiącach tego roku polskie fabryki wyprodukowały 5,8 mln szt. dużego AGD, o 4 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2018 r. Wpływ na to miały trzy grupy produktowe: chłodnictwo (+19 proc.), sprzęt do gotowania, czyli piekarniki, kuchnie i płyty (+9 proc.), oraz zmywarki (+4 proc.). Dwie główne grupy produktowe, czyli pralki i sprzęt do gotowania, stanowią ponad 50 proc. całej produkcji dużego AGD. W tym samym okresie znacząco spadła produkcja małego AGD, a więc mikserów i robotów kuchennych, odkurzaczy i czajników.
© 2024 InfoMarket