Amica i Banki Żywności po raz kolejny zwracają uwagę na problem marnowania pożywienia. Co roku kilka ton kupowanej w Polsce żywności trafia do koszy na śmieci. Spowodowane jest to przede wszystkim niewłaściwym przechowywaniem produktów spożywczych.
Dlatego Amica, producent innowacyjnych lodówek wyposażonych w funkcje, które gwarantują, że w kuchni nic się nie zmarnuje, ponownie łączy siły z Bankami Żywności. Akcja „Przechowuję, nie marnuję” poświęcona jest edukacji i uświadamianiu konsumentów w związku z problemem marnowania żywności w Polsce. Oprócz długofalowej współpracy z Bankami Żywności i materiałów POS (ang. point of sale) w sklepach działania obejmują kampanię online w wysokozasięgowych portalach oraz w mediach społecznościowych, artykuły w prasie poradnikowej i branżowej. W ramach akcji przygotowano filmy produktowe „Grzegorz radzi”, którye dystrybuowane są m.in. na kanale YouTube marki. Spoty pokazują, jak wykorzystać funkcje nowych lodówek marki Amica do odpowiedniego przechowywania i przedłużania świeżości produktów spożywczych. W serwisach społecznościowych (Facebook, Instagram) zaplanowano posty produktowe, filmy edukacyjne, a także współpracę z ambasadorką akcji Sylwią Majcher oraz warsztaty edukacyjno-kulinarne z blogerami. Na uwagę zasługują również liczne konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Amica wraz z Bankami Żywności prowadzi także akcję edukacyjną w szkołach. Na lata 2019/2020 zaplanowano program „EkoMisja Nie Marnuję”. Będzie to 400 lekcji o niemarnowaniu jedzenia dla 20 tys. uczniów z 200 szkół podstawowych. Planowane jest także aktywne zaangażowanie 200 nauczycieli w ramach Szkolnych Klubów Niemarnowania.
© 2024 InfoMarket