Przez ostatnie 50 lat znaczenie wzornictwa regularnie wzrasta. Według projektantów firmy Samsung dobry design ma służyć użytkownikom i zmieniać ich spojrzenie nie tylko na produkty, ale także otaczający ich świat.
Wzornictwo przeszło długą drogę od bycia elementem, który miał jedynie wyróżnić produkt na tle oferty konkurencji, po bycie kwintesencją biznesu i punktem wyjściowym do planowania strategii. Dziś wykracza daleko poza wizualny i estetyczny aspekt, a skupia się na potrzebach użytkowników, staje się nośnikiem społecznych zmian. Jak ważne jest dobre wzornictwo, pokazują rozwój centrów designu na całym świecie oraz jego kluczowa rola w globalnej strategii marki Samsung. Design odgrywa znaczącą rolę w kreowaniu wizji i przyszłości firmy w czasach, w których rozwój techniczny postępuje z dnia na dzień, a klienci oczekują doświadczeń, które wychodzą daleko poza korzystanie z najprostszych funkcji urządzeń. Doskonałym tego przykładem była chociażby wystawa „Samsung 24 hr. kitchen” na Milan Design Week 2019. Konsumenci doceniają innowacyjne i funkcjonalne rozwiązania. Na przykład w polskich domach najczęściej można znaleźć lodówki koreańskiej firmy. Samsung ma na swoim koncie także liczne nagrody, takie jak prestiżowe „Red Dot Awards”, przyznane między innymi lodówce Family Hub w kategorii „Najlepsza innowacja”. W 2018 r. podczas International Forum Design Award marka zdobyła aż 55 nagród, w tym cztery złote. Także na polskim rynku nie brakuje wyróżnień przyznawanych marce Samsung. Cztery lata z rzędu urządzenia Samsunga doceniano w prestiżowym plebiscycie magazynu „Villa”.
© 2024 InfoMarket