CYFROWY POLSAT

Podsumowanie wyników III kwartału

Podsumowanie wyników

Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła III kwartał z 2,9 mld zł przychodów i 236,5 mln zysku.

Grupa Polsat na koniec września 2019 r. miała 5,66 mln klientów, którym w modelu abonamentowym świadczyła 14,59 mln usług – w tym 7,75 mln usług telefonii komórkowej, 5,03 mln płatnej telewizji i 1,8 mln Internetu. W porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku przychody grupy Polsat wzrosły o 5,4 proc. do 2,88 mld zł. Dobre wyniki finansowe to zasługa między innymi nowych usług telewizji internetowej z dekoderem Evobox stream, pakietu Ekstraklasa oraz rosnącej sprzedaży smartfonów. Udział w rynku reklamy wzrósł do 28,1 proc. (27,6 proc. w 2018 r,). Wpływy z reklamy i sponsoringu grupy Polsat w trzecim kwartale 2019 r. wyniosły 250 mln zł (wzrost o 3,7 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 r.). Po dziewięciu miesiącach 2019 r. grupa z tego tytułu uzyskała 845 mln zł przychodów (wzrost o 1,7 proc.). Ostatnim bardzo ważnym wydarzeniem jest zawarcie z Discovery oraz TVN umowy joint venture dotyczącej uruchomienia wspólnej platformy streamingowej OTT. Wspólny projekt może stać się realną alternatywą dla międzynarodowych serwisów.

2019-12-02
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket