To niesamowite, jak kluczowy jest ostatni moment, zanim klient włoży produkt do koszyka. Badania firmy Nielsen w Polsce udowodniły, że aż 70 proc. decyzji zakupowych zapada przed półką sklepową – tu i teraz.
Znaczący wpływ na ostatni etap podróży produktu od producenta do koszyka klienta ma proces, który w uproszczonym ujęciu nazywamy merchandisingiem. Jest on kluczowym momentem zakupowym. Inaczej mówiąc, etap ten jest nie tylko usługą, ale pomocą w wypełnieniu całego procesu od wytworzenia produktu, przez jego komunikowanie, do sięgnięcia po produkt z półki sklepowej. Chodzi nie tylko o to, jak produkt jest eksponowany, ale także o to, c zy jest on na półce, a nie przypadkiem chwilę wcześniej zabrał go z półki inny klient.
Merchandising to pomoc w dbałości o obecność produktów i taką ich ekspozycję, aby klient chętnie wyciągnął rękę po produkt, nawet jeżeli nie był na liście zakupów. Merchandising ma zatem wpływ na wzrost sprzedaży produktów. Agencje merchandisingowe są partnerami swoich klientów w osiąganiu ich celów sprzedażowych. Czy zatem nie wszystkie produkty są przez sieci handlowe prawidłowo eksponowane? Oczywiście, że nie. Sieci handlowe dokonują starań, aby zapełnić półki towarami, po które przychodzą klienci. Grupują produkty z jednej kategorii, aby dawać klientom wybór i poczucie, że w tym sklepie dostaną to, czego szukają i po co przychodzą. Natomiast za to, że produkt „powie” do klienta „Tu jestem, weź mnie do koszyka”, odpowiada merchendiser.
Profesjonalne agencje merchandisingowe mają sieć pracowników w całym kraju, a nawet w innych krajach Europy. Zatem, oni – merchandiserzy już są w sieciach handlowych. Organizacja tej usługi jest w tym momencie prosta i szybka w realizacji. Nie musimy szukać ludzi, którzy staną przy półkach, dbając o produkty, k tórymi się zajmują. Oni już tam są i czekają na podjęcie zadania.
© 2024 InfoMarket