GfK

Działanie sieci handlowych podczas epidemii

Działanie sieci handlowych

Zdecydowana większość konsumentów zaopatrujących się w sieciach handlowych dobrze ocenia ich dbałość o bezpieczeństwo i zabezpieczenie kupujących w czasie epidemii i zwiększonych wymagań sanitarnych.

Wśród objętych badaniem „GfK Corona Mood: dynamika zachowań konsumenckich na rynkach FMCG, dóbr trwałych i usług finansowych” ośmiu największych sieci handlowych rozkład pozytywnych ocen (dobrych i bardzo dobrych) zawiera się w przedziale od 54 do 70 proc. Równie dobrze oceniany jest poziom zaopatrzenia sklepów tych sieci w czasie epidemii. Dostępność towarów na półkach w poszczególnych sieciach pozytywne ocenia od 50 do 73 proc. konsumentów. W badaniu respondenci mieli także możliwość wyrazić m.in. swoje uwagi w stosunku do organizacji działalności sklepów stacjonarnych i internetowych w czasie epidemii. Z ich deklaracji wynika, że w odniesieniu do sklepów stacjonarnych najbardziej oczekiwana jest możliwość dezynfekcji rąk i koszyka, na którą wskazało 57 proc. konsumentów. Nie mniej ważne są dla nich także postawy personelu sklepowego i dostawców – niedotykanie dłońmi bez rękawiczek artykułów i noszenie masek ochronnych – odpowiednio ważne dla 40 i 38 proc. konsumentów. Inne oczekiwania wobec organizacji sklepów stacjonarnych to dostępność różnych metod płatności (31 proc. wskazań), zapewnienie możliwie szerokich alejek sklepowych gwarantujących dystans między kupującymi (30 proc.) oraz stałość dostaw i oferty na półkach (28 proc.). Z kolei od sklepów działających w kanałach online konsumenci najbardziej oczekiwaliby darmowych i szybkich dostaw – na oba parametry wskazało po 56 proc. respondentów. Pozostałe oczekiwane cechy kanałów e-commerce pokrywają się z wymaganiami adresowanymi wobec sklepów stacjonarnych. Na różne metody płatności wskazało 32 proc. respondentów, na stałość dostaw i oferty 25 proc., a na postawy personelu gwarantujące zachowanie odpowiedniego poziomu higieny, czyli używanie rękawiczek i noszenie maseczek, odpowiednio 24 i 23 proc.

2020-07-06
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket