Sytuacja związana z COVID-19 wpłynęła na zmiany w wielu sektorach usług. Wraz z ponownym otwarciem salonów pojawiło się wiele pytań o kształt handlu. Nowa rzeczywistość, która nadeszła wraz z pandemią, jest diametralnie inna zarówno pod względem zachowań konsumentów, jak i strategii prowadzenia handlu detalicznego.
Według najnowszych sondaży McKinsey&Company kadra zarządzająca w branży odzieżowej w USA spodziewa się 13 proc. wzrostu zainteresowania zakupami przez Internet. I choć rozwój e-commerce jest zauważalny od dłuższego czasu, to z pewnością obecna sytuacja przyspieszy ten proces. Co więcej, wzrost zainteresowania handlem internetowym może nieść za sobą spadek w handlu stacjonarnym. Żeby temu zapobiec, sprzedawcy detaliczni muszą dołożyć wszelkich starań, aby zatrzymać klientów przy swojej marce, przede wszystkim przez zachowanie zasad bezpieczeństwa, które w obecnej sytuacji jest priorytetem zarówno dla konsumentów, jak i pracowników sklepów. Z pomocą sieciom handlowym, przychodzi Checkpoint Systems ze swoim nowym programem – Smart Occupancy, który zapewnia ochronę klientów i pracowników oraz większy komfort pracy. Przedstawione rozwiązanie umożliwia monitorowanie w czasie rzeczywistym liczby osób przebywających w sklepie. W momencie, gdy zalecane jest zachowanie dystansu społecznego, Smart Occupancy stanowi rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy jak dotąd sami monitorowali liczbę osób przebywających w sklepie. Wielu z nich do tego zadania musiało zatrudnić dodatkowe osoby, a utrzymanie nowego członka zespołu generowało wzrost kosztów. Co więcej, to rozwiązanie nie tylko pozwala kontrolować liczbę klientów w sklepach. Daje ono także poczucie bezpieczeństwa pracownikom, którzy mają świadomość dokładnej kontroli liczby osób w sklepie i zachowania niezbędnego reżimu sanitarnego zalecanego przez władze oraz specjalistów medycznych. Z najnowszych badań Skilltelligence wynika, że to właśnie bezpieczeństwo konsumentów jest najważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu – tak wskazuje 86 proc. ankietowanych. Przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby odwiedzających, spowodowanym obawą przed zarażeniem, warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i zapewnić im jak najlepszą ochronę podczas robienia zakupów.
© 2024 InfoMarket