SALESFORCE

Znaczny wzrost sprzedaży w sezonie świątecznym

Znaczny wzrost sprzedaży

Według raportu Salesforce w sezonie świątecznym w 2020 r. wartość sprzedaży w kanałach cyfrowych osiągnęła rekordowy poziom 1,1 bln USD w skali globalnej, co oznacza wzrost o 50 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Firma Salesforce, globalny lider w  dziedzinie systemów CRM, opublikowała raport dotyczący zakupów w okresie świątecznym w 2020 r. Przedstawiono w nim dane i trendy odnotowane pod koniec ubiegłego roku i wpływające na zachowania konsumentów w roku 2021. Z danych zgromadzonych przez Salesforce wynika, że wydatki w kanałach cyfrowych wzrosły o 50 proc. w  porównaniu z  analogicznym okresem 2019 r., mieliśmy zatem do czynienia z jednym z  najbardziej udanych sezonów świątecznych w  handlu elektronicznym. Klienci indywidualni z całego świata wydali łącznie 1,1 bln USD, z czego 236 mld USD przypadło na Stany Zjednoczone. W roku 2019 wartości te wyniosły odpowiednio 723 mld USD i 165 mld USD. Firma Salesforce zgromadziła informacje dotyczące ponad miliarda kupujących z ponad 40 krajów. Transakcje obsługiwane za pomocą rozwiązania Commerce Cloud objęły okres od 1 listopada do 31 grudnia 2020 r. Oto niektóre spośród głównych obserwacji i trendów.

W  handlu elektronicznym odnotowano duży wzrost sprzedaży pod koniec roku mimo wcześniejszego rozpoczęcia sezonu przedświątecznych zakupów. Mimo że sprzedawcy oferowali rabaty i promocje świąteczne już w październiku, większość transakcji w  kanałach cyfrowych miała miejsce w tradycyjnym okresie zakupów. Łączna wartość sprzedaży na całym świecie w ciągu tzw. cyfrowego tygodnia wyniosła 270 mld USD. W ciągu dwóch pierwszych tygodni grudnia wskaźniki te wyniosły odpowiednio 181 mld USD i 39 mld USD. Klienci często korzystali z usług finansowania zakupów. Ponieważ byli zainteresowani możliwością zakupu kosztowniejszych prezentów w systemie ratalnym, popularność opcji „kup teraz, zapłać później” wzrosła o 109 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, a szczególnie zauważalne było to w tygodniu poprzedzającym święta Bożego Narodzenia. Najpopularniejsze kategorie produktów to sprzęt sportowy i artykuły gospodarstwa domowego. Przychody ze sprzedaży sprzętu sportowego wzrosły o 108 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. W wypadku artykułów gospodarstwa domowego wskaźnik ten wyniósł 89 proc., a w wypadku artykułów spożywczych 80 proc.

2021-01-31
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket