APPLiA Polska zorganizowała bezpłatny webinar zatytułowany „Nowe etykiety – czas na zmianę!”. Internetowe szkolenie przeprowadzono z myślą o sprzedawcach sprzętu gospodarstwa domowego. Spotkanie dotyczyło zmian w etykietowaniu urządzeń AGD.
W wydarzeniu uczestniczyło 300 osób, przedstawicieli największych sieci sklepów AGD i RTV (RTV Euro AGD, Media Expert, Neonet, Media Markt, Galicja Tomaszek), studiów kuchennych, sklepów DIY oraz dostawców sprzętu.
Celem spotkania była edukacja sprzedawców sklepów i dostawców sprzętu na temat nowych obowiązków w związku z wprowadzeniem wymogu załączania jednocześnie nowej i starej etykiety energetycznej do wybranych grup produktowych AGD, RTV i oświetlenia. Na spotkaniu online Radosław Maj z APPLiA zaprezentował przewodnik po nowych etykietach dla sprzedawców, który dostępny jest na stronie internetowej www.EtykietaEnergetyczna.pl, stworzonej przez organizację producentów AGD – APPLiA Polska.
– Od 1 listopada dostawcy dostarczają do sklepów wybrane grupy produktowe z dwiema etykietami. Jako przedstawiciele producentów i importerów AGD prowadzimy działania edukacyjne. Wszystko po to, aby do czasu zamiany nowych etykiet w sklepach (marzec 2021 ) sprzedawcy nie popełniali błędów wynikających z nieznajomości nowych przepisów. Słyszeliśmy, że zdarzają się przypadki eksponowania w sklepach dwóch etykiet, nowej i starej jednocześnie, a to jest zakazane i wprowadza konsumentów w błąd – mówi Radosław Maj, projekt manager w APPLiA.
Patronat nad wydarzeniem objęły Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Krajowa Izba Gospodarcza. Patronat merytoryczny sprawował WKB. Partnerami były: GfK i Krajowa Agencja Poszanowania Energii.
Dla wszystkich, którzy chcieliby bliżej poznać zagadnienia związane z wymianą etykiet efektywności energetycznej, materiał wideo ze szkolenia dostępny jest w serwisie YouTube na profilu APPLiA Polska.
© 2024 InfoMarket