Łańcuchy dostaw funkcjonują obecnie w warunkach ogromnych utrudnień. Nie wynika to wyłącznie z krótko- i długoterminowych skutków pandemii koronawirusa. Jest to skutek odejścia od spalinowych układów napędowych, coraz surowszych przepisów dotyczących ochrony środowiska oraz nadzwyczajnych wydarzeń politycznych, takich jak brexit.
Zmiany strukturalne i ich dynamika wymagają, aby model dostaw „just in time” – czyli dostawy na określony czas – został uzupełniony o czynnik „just in case” – czyli zapasy na wszelki wypadek, aby w przyszłości nadal konkurencyjnie zaspokajać popyt konsumentów i producentów. Niezbędne jest pozyskanie umiejętności funkcjonowania w warunkach niepewności oraz stopniowego wdrażania zmian. Dzięki temu cykl dostaw stanie się odporny w wymaganym zakresie, bez generowania zbędnych odpadów, kosztów i nieefektywności.
Pakowanie i transport komponentów to kluczowe obszary w powiązanych łańcuchach dostaw. Właściwe opakowanie musi być zawsze dostępne – także wtedy, gdy popyt jest nieprzewidywalny. Uszkodzenia i zwroty produktów należy ograniczać przez utrzymywanie stałej jakości opakowań. Jednocześnie należy maksymalizować wydajność transportu, aby towary były dostarczane na czas i niezależnie od okoliczności.
Uczestnictwo w globalnym poolingu opakowań CHEP, opierającym się na modelu współdzielenia i wielokrotnego użytku (share and reuse), to możliwość współpracy z jednym partnerem, który przejmuje ryzyko i zwiększa elastyczność całego łańcucha dostaw.
Skala działalności, sieć podmiotów kooperujących, a także ilość aktywów CHEP obejmuje ponad 330 mln palet i pojemników pozostających w obiegu. Gwarantuje to dostępność na zasadzie płatności za użytkowanie (pay-by-use), eliminując tym samym konieczność odrębnego magazynowania opakowań, ich napraw, transportu i obsługi administracyjnej. Dzięki temu firmy w dowolnym momencie mogą zmienić zapotrzebowanie lub kierunek przepływów. Ograniczenie ryzyka poniesienia strat ma bowiem ogromne znaczenie dla firm logistycznych.
– Transport części samochodowych przez granice wiąże się z określonym ryzykiem i nieefektywnością. Niepewne czasy mogą oznaczać zwiększoną presję na uczestników łańcucha dostaw. Zarządzanie opakowaniami jest jednym z kluczowych obszarów, w którym można uzyskać efektywną kosztowo skuteczność operacyjną, tak aby uchronić się przed zakłóceniami w otoczeniu gospodarczym – powiedział Murray Gilder, wiceprezes CHEP Automotive & Industrial Solutions.
Od ponad 30 lat CHEP jest światowym liderem w redukcji kosztów i promowaniu zrównoważonego profilu działalności, oferującym rozwiązania opakowaniowe wielokrotnego użytku dla branży motoryzacyjnej i współpracującym z producentami OEM i Tier 1 na całym świecie.
© 2024 InfoMarket