AMICA

Kampania „Wspólny dom = wspólne obowiązki”

Kampania

W natłoku spraw i niekończącej się listy zadań marka Amica wraz z fundacją Share the Care ruszyła z kampanią „Wspólny dom = wspólne obowiązki”. Akcja zachęca do odpowiedzialnego dzielenia się domowymi pracami, by móc wspólnie cieszyć się czasem wolnym i pielęgnować więzi rodzinne.

Według badań „Życie kobiet i mężczyzn w Europie” Głównego Urzędu Statystycznego w polskich domach to kobiety najczęściej zajmują się dziećmi, gotują i wykonują prace domowe. Taka jednoosobowa odpowiedzialność może negatywnie wpływać na ich życie zawodowe, szczególnie w czasach trwającej pandemii. Niesprawiedliwy podział obowiązków to wciąż główny powód kłótni domowników, zarówno wśród rodziców, jak i najmłodszych. Sprzątanie, gotowanie i pranie mogą być przyjemniejsze niż codzienne dyskusje o to, co, kto, kiedy ma zrobić. Współpraca marki Amica z fundacją Share the Care zachęca do wprowadzenia nowych nawyków w domach.

Badania wskazują, że dzieci, które w wieku 3 lub 4 lat zaczęły pomagać rodzicom w obowiązkach domowych, miały lepsze relacje z rodziną i przyjaciółmi, osiągały lepsze wyniki na studiach i miały większe szanse na sukces zawodowy. Były też bardziej samowystarczalne w porównaniu z tymi, które nie miały obowiązków domowych lub zaczęły je wykonywać jako nastolatki. Kampania „Wspólny dom = wspólne obowiązki” to zachęcenie do wspólnej pracy i dzielenia się codziennymi, domowymi obowiązkami.

– Świat się zmienia. Warto kwestionować stereotypy płciowe, aby dążyć do prawdziwego partnerstwa w rodzinach. Marki funkcjonujące w przestrzeni społecznej mają w tym procesie do odegrania niebagatelną rolę, dlatego w naszej komunikacji pokazujemy wszystkich domowników zaangażowanych w obowiązki domowe. Panowie odkrywają, że umieją gotować oraz że pranie nie jest takie trudne. Dzieci, pomagając w gotowaniu, pieczeniu, zmywaniu i sprzątaniu, uczą się odpowiedzialności za wspólny dom. Ważny jest też aspekt psychologiczny: udział wszystkich domowników w pracach domowych dobrze wpływa na relacje między nimi i buduje świadomość tego, że każdy jest ważny – mówi Joanna Lewandowska, strategiczny menadżer do spraw komunikacji marki Amica.

Marka Amica proponuje, by nowoczesne urządzenia AGD wykorzystać w domowej pracy zespołowej. Obowiązkowe zadania staną się w ten sposób zupełnie bezproblemowe!

Kampania trwa od 13 kwietnia do 30 czerwca br. W tym czasie inicjatorzy akcji przybliżają nam między innymi historie rodzin, które wprowadziły lub chcą wprowadzić równy podział obowiązków. Poznamy również porady ekspertów, którzy zachęcą do wprowadzenia pozytywnych zmian w swoich domach. Historie, artykuły i materiały akcji „Wspólny dom = wspólne obowiązki” znajdziemy na specjalnej podstronie na www.teamrodzina.pl, w krótkim spocie reklamowym oraz w mediach społecznościowych marki Amica i Fundacji Share the Care.

Kampania
2021-05-12
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket