GRUPA PSB

Optymistyczne wyniki jesiennych targów

Optymistyczne wyniki

9. edycja Jesiennych Targów Grupy PSB przyniosła pozytywne efekty sprzedażowe. Zawarte kontrakty handlowe na kwotę 187 mln zł, wyższe o ponad 20 proc. niż rok temu, zapowiadają spodziewaną poprawę popytu na rynku budowlanym w ostatnich miesiącach br.  

Targi odbyły się 5 i 6 września w formie online z możliwością spotkań na platformie Zoom. Ponad 300 partnerów sieci PSB prowadziło negocjacje handlowe z 76 dostawcami grupy. Zawarto ponad 5000 kontraktów biznesowych o łącznej wartości 187 mln zł.

Jesienne Targi PSB to wydarzenie, które nie tylko buduje relacje między uczestnikami, ale przyczynia się do lepszego rozpoczęcia jesiennego sezonu budowlanego. Tegoroczne negocjacje pozwalają spojrzeć optymistycznie na sytuację w branży. Dodatkowo do poprawy koniunktury na rynku powinien przyczynić się program „Bezpieczny kredyt 2 procent”, przy czym jego rezultaty, w przypadku rozpoczynanych inwestycji indywidualnych, będą widoczne za kilka miesięcy. Inwestorów mogą zachęcać obecne ceny materiałów, które po gigantycznych podwyżkach zaczęły się stabilizować. Ich średnia zmiana cen wyniosła +1 proc. w sierpniu w stosunku do sierpnia ub.r.

Grupa PSB Handel SA z siedzibą w Wełczu k. Buska- -Zdroju działa na rynku od 25 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie grupa zrzesza 428 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 288 składach budowlanych, w 359 marketach PSB Mrówka oraz w 76 placówkach handlowych PSB Profi. W punktach tych pracuje ok. 14 tysięcy osób.

Łączne przychody partnerów PSB ze sprzedaży materiałów budowlanych oraz do domu i ogrodu w 2022 r. osiągnęły pułap 9,6 mld zł i były o 8 proc. wyższe niż rok wcześniej, zaś przychody grupy PSB Handel SA (centrali) wyniosły 4,2 mld zł i były wyższe o 10 proc. niż przed rokiem. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowany jest na ok. 15 proc. W 2022 r. znajomość marki grupy PSB deklarowało ok. 59 proc. Polaków, sieci sklepów PSB Mrówka 75 proc., a placówek PSB Profi 45 proc.

Optymistyczne-wyniki-jesiennych-targow-2
2023-10-02
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket