W II kwartale 2024 r. Grupa Polsat Plus zwiększyła do ponad 10 mln gospodarstw domowych, w których mieszka blisko 23 mln osób, zasięg usługi internetu stacjonarnego Plusa i Netii. W zasięgu 5G Plusa jest również 23 mln osób, a 5G Ultra o prędkości do 1 Gb/s – 6 mln osób. Wiosenna ramówka Telewizji Polsat miała wysoką oglądalność, a Grupa Polsat-Interia nieprzerwanie była liderem w kategorii mobile. Rozpoczął się rozruch techniczny czwartej farmy wiatrowej Grupy w Przyrowie.
Najważniejsze wydarzenia:
– Nasz internet stacjonarny dociera już do blisko 10 mln mieszkań i domów, czyli blisko 23 mln osób. Sieć 5G Plusa obejmuje zasięgiem 23 mln mieszkańców Polski, a 5G Ultra o prędkości do 1 Gb/s – 6 mln. Inwestujemy w ofertę programową, w tym najlepszy sport oraz atrakcyjną ramówkę jesienną. Trwa rozruch techniczny naszej czwartej farmy wiatrowej, a w Gdańsku uruchomiliśmy trzecią po Warszawie i Rybniku stację tankowania wodoru NESO – mówi Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.
Segment usług B2C i B2B – konsekwentna realizacja strategii multiplay
Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od Grupy. Przychód od klienta kontraktowego B2C wzrósł w II kwartale br. o 4,7% r/r do 75,2 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) utrzymuje się na niskim poziomie 7,5% w skali roku.
– Na wysokim, stabilnym poziomie blisko 2,5 mln, mimo niekorzystnych warunków rynkowych, pozostaje liczba abonentów korzystających z naszych usług łączonych. Stanowią oni 43% wszystkich naszych klientów, co jest bardzo dobrym wynikiem – mówi Maciej Stec, wiceprezes zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus . – Skutecznie budujemy wartość i lojalność naszych klientów, w dużej części dzięki konsekwentnej realizacji strategii multiplay i popularyzacji 5G. Średni przychód od klienta wzrósł we wszystkich grupach naszych klientów: kontraktowych B2C, B2B i prepaid, a wskaźnik odejść klientów utrzymuje się na niskim poziomie 7,5% – dodaje.
Grupa Polsat Plus posiada blisko 70 tys. klientów B2B. Dzięki sukcesywnie poszerzanej ofercie zaawansowanych usług ICT, w tym rozwiązań chmurowych, data center i cyberbezpieczeństwa, średni przychód od tych klientów wzrósł w II kwartale br. o 1,5% r/r do niemal 1,5 tys. zł miesięcznie.
Segment mediowy: telewizja i online – Grupa Polsat-Interia liderem w kategorii mobile
Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat wyniosła ponad 22% w II kwartale br. (7,1% kanału głównego Polsat i 15% kanałów tematycznych) oraz 21,8% w I półroczu br. (7,1% kanału głównego Polsat i 14,7% kanałów tematycznych). Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 4,8% do 361 mln zł w II kwartale oraz o 6,2% do 668 mln zł w I półroczu, a udział w rynku reklamy TV w obydwu okresach wyniósł 28,1%.
Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało w II kwartale co miesiąc średnio 20,4 mln użytkowników, którzy generowali 1,8 mld odsłon stron.
– To był bardzo dobry kwartał dla Telewizji Polsat. Odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki oglądalności wiosennej ramówki. Łączna oglądalność naszych kanałów wyniosła 22% w II kwartale i 21,8% w I półroczu. Nasze przychody reklamowe mocno wzrosły zarówno w II kwartale, jak i całym I półroczu – odpowiednio o 4,8% i 6,2% r/r – pomimo licznych wydarzeń sportowych transmitowanych przez naszą konkurencję – mówi Piotr Żak, prezes zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus. – Cały czas budujemy naszą pozycję w segmencie online. W I półroczu Grupa Polsat-Interia była nieprzerwanie liderem w kategorii mobile oraz trzykrotnie osiągnęła największy zasięg wśród portali internetowych – dodaje.
Segment zielonej energii – dynamiczny wzrost produkcji energii
W II kwartale br. Grupa Polsat Plus wyprodukowała 222 GWh zielonej energii (65 GWh z wiatru, 33 GWh ze słońca i 124 GWh z biomasy) – o 53% więcej r/r. Łącznie w I półroczu było to 421 GWh zielonej energii (116,4 GWh z wiatru, 45,2 GWh ze słońca, 259,3 GWh z biomasy) – o 43% więcej r/r.
– Odnotowujemy dynamiczny wzrost produkcji zielonej energii. W I półroczu wyprodukowaliśmy 421 GWh zielonej energii – o ponad 40% więcej niż w ubiegłym roku. Wyniki finansowe segmentu zielonej energii są bardzo dobre – w I półroczu wygenerował aż 121 mln zł EBITDA – mówi Maciej Stec, wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. – Zgodnie z założeniami uruchamiamy kolejne moce produkcyjne farm wiatrowych. W lutym rozpoczęliśmy rozruch techniczny farmy w Człuchowie o mocy 72,6 MW, a pod koniec czerwca farmy Przyrów o mocy 50,4 MW – dodaje.
Po Warszawie i Rybniku stacja wodorowa NESO została uruchomiona w Gdańsku, a kolejne powstają w Gdyni, Wrocławiu i Lublinie. Fabryka autobusów wodorowych w Świdniku wyprodukowała NesoBusy dla Rybnika (20 sztuk) i Gdańska (10 sztuk), a w trakcie realizacji jest zamówienie dla Chełma (26 sztuk).
Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus
Przychody Grupy Polsat Plus wzrosły w II kwartale o 5% r/r do ok. 3,5 mld zł, zysk EBITDA wzrósł o 8,3% do 865 mln zł, a zysk netto wyniósł 176 mln zł.
– To był bardzo dobry kwartał pod względem wyników finansowych – przychody oraz zysk EBITDA Grupy wzrosły rok do roku odpowiednio o 5% i 8,3%. Segment zielonej energii silnie „dokłada się” do wyników Grupy – tylko w II kwartale wygenerował 324 mln zł przychodów oraz 71 mln zł EBITDA. Konsekwentna realizacja strategii multiplay miała odzwierciedlenie we wzroście ARPU we wszystkich grupach klientów oraz wzroście przychodów detalicznych o 3%. Rynek reklamy TV silnie rośnie, a my razem z nim – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.
© 2024 InfoMarket