SAMSUNG Otworzył w Warszawie największe Business Experience Centre w Europie

Otworzył w Warszawie największe Business Experience Centre w Europie

Samsung oficjalnie uruchomił w Warszawie swoje największe w Europie Business Experience Centre. To innowacyjna przestrzeń współpracy z partnerami biznesowymi, testowania nowoczesnych technologii i wdrażania rozwiązań, które zmieniają sposób działania całych branż. Nowe centrum ma wspierać rozwój firm i instytucji z Polski, Europy Środkowej oraz rynków globalnych i stanowić ważny element europejskiej strategii B2B producenta.

Warszawskie Samsung Business Experience Centre to ponad 1200 m² powierzchni podzielonej na dziewięć interaktywnych stref tematycznych. Każda z nich przedstawia realne scenariusze wykorzystania nowoczesnych rozwiązań w różnych sektorach gospodarki – od handlu, przez opiekę zdrowotną, po administrację publiczną. W sumie prezentowanych jest tu ponad 180 przykładów zastosowań, które pozwalają odwiedzającym testować rozwiązania odpowiadające na aktualne wyzwania rynkowe, takie jak poprawa efektywności, bezpieczeństwa danych czy integracja urządzeń w „inteligentnych” środowiskach pracy.

Samsung-otworzyl-w-Warszawie-najwieksze-Business-Experience-Centre-w-Europie-2

Lokalizacja centrum w stolicy Polski ma symboliczny wymiar. Samsung wskazuje, że nasz kraj staje się jednym z kluczowych punktów na globalnej mapie innowacji i miejscem, w którym tworzone są projekty o zasięgu międzynarodowym.

Polska jest dziś jednym z najatrakcyjniejszych miejsc do lokowania nowych inwestycji. To potencjał ludzi – inżynierów, specjalistów i przedsiębiorców – buduje siłę gospodarki. Cieszę się, że Samsung tworzy przestrzeń współpracy, która pozwala budować wspólne rozwiązania odpowiadające na globalne wyzwania – powiedział Andrzej Domański, Minister Finansów i Gospodarki, obecny podczas otwarcia.

Każda z dziewięciu stref tematycznych nowego centrum prezentuje inny wymiar cyfrowej transformacji. W części Residential można zobaczyć „inteligentne” domy zarządzane przez system SmartThings Pro, koncentrujące się na efektywności energetycznej. Strefa Retail pokazuje sklep przyszłości, w którym rozwiązania AI i IoT wspierają obsługę klienta. Corporate & Finance to z kolei przestrzeń hybrydowej pracy, wykorzystująca platformy Knox, DeX i SmartThings, a w Healthcare prezentowane są rozwiązania dla telemedycyny i mobilnej diagnostyki. Nie zabrakło również stref Hospitality, Control Room i Government & Security, w której zastosowano technologie certyfikowane przez NATO.

Samsung-otworzyl-w-Warszawie-najwieksze-Business-Experience-Centre-w-Europie-3

Przykładem współpracy z polskimi firmami jest projekt Paperless, opracowany przez Asseco Data Systems i Xtension. Dzięki zabezpieczeniom Samsung Knox umożliwia on składanie odręcznych podpisów biometrycznych na tabletach Galaxy, zapewniając integralność dokumentów zgodnie z certyfikatem Common Criteria. Z kolei Narodowy Instytut Kardiologii wykorzystuje smartwatche Galaxy Watch do monitorowania aktywności pacjentów w ramach programu profilaktyki chorób sercowo-naczyniowych.

Samsung od lat współpracuje z kluczowymi instytucjami odpowiedzialnymi za cyberbezpieczeństwo, realizując m.in. Program Współpracy w Cyberbezpieczeństwie PWCyber, prowadzony z Ministerstwem Cyfryzacji, NASK czy Rządowym Centrum Bezpieczeństwa. Certyfikaty bezpieczeństwa przyznane przez ABW i NATO potwierdzają najwyższy poziom ochrony urządzeń marki.

Samsung-otworzyl-w-Warszawie-najwieksze-Business-Experience-Centre-w-Europie-4

Warszawskie centrum zostało wyposażone w pełne portfolio Samsunga – od ekranów LED, monitorów interaktywnych i urządzeń mobilnych Galaxy po platformę SmartThings Pro i system zarządzania treściami VXT. Infrastruktura została uzupełniona o rozwiązania partnerów, by stworzyć spójny system rozwiązań dla biznesu.

Nowe Samsung Business Experience Centre mieści się w biurowcu Warsaw Spire, na 23. piętrze, i oferuje panoramiczny widok na stolicę i wyjątkową przestrzeń do spotkań, prezentacji oraz współpracy technologicznej. To miejsce, w którym biznes i innowacje łączą się w praktyce.

Samsung-otworzyl-w-Warszawie-najwieksze-Business-Experience-Centre-w-Europie-5

Otwarcie Business Experience Centre w Warszawie to dla nas nie tylko inwestycja, ale jasny sygnał, że Polska jest miejscem, w którym chcemy rozwijać projekty o globalnym znaczeniu. Firmy potrzebują dziś partnerstwa w procesie wdrażania technologii, a nasze centrum ma im dawać przestrzeń do eksperymentowania i wspólnego odkrywania potencjału praktycznego wykorzystania innowacji

Piotr Stelmachów, VP head of Consumer Electronics w Samsung Electronics Polska 

Samsung-otworzyl-w-Warszawie-najwieksze-Business-Experience-Centre-w-Europie-6
2025-10-15
x

Kontakt z redakcją

© 2025 InfoMarket