Kolor – na zdrowie!

Kolor – na zdrowie!

Właśnie temu poświęcone było październikowe spotkanie dziennikarzy z przedstawicielami światowego producenta m.in. farb dekoracyjnych, który od wielu lat angażuje się w projekty na rzecz lokalnych społeczności.

Misją firmy jest hasło: „Dodajemy kolorów do życia ludzi” – i naprawdę dodają, a robią to na całym świecie, nawet w Rio de Janeiro, gdzie odnowili 300 faweli, to ich farby „nosi na sobie” 600 samolotów American Airlines. W ostatnich latach w Polsce zrealizowali ponad 40 projektów. Spośród wielu na szczególną uwagę zasługuje pomalowanie sufitów na OIOM-ie i odnowienie korytarzy w Centrum Zdrowia Dziecka w Międzylesiu, dzięki czemu na suficie zagościł Kosmos, a na ścianach zamieszkały kolorowe biedronki, pszczółki i ptaki, a wszystko po to, by odwrócić uwagę małych pacjentów od ich prawdziwych problemów i wnieść choćby odrobinę radości i nadziei.

Jako pierwszy wystąpił dyrektor zarządzający AkzoNobel – p. Maciej Świątek, który przybliżył zaproszonym gościom historię i obecną politykę firmy. Mówił m.in. o 130 laboratoriach i zatrudnionych w nich 4000 naukowców, których celem jest m.in. ochrona środowiska, o strategii zrównoważonego rozwoju, a także o fabryce w Pilawie, która ok. 50 proc. produkcji eksportuje do 26 krajów.

Po wystąpieniu dyrektora Świątka odbyła się debata ekspercka poświęcona znaczeniu kolorów w życiu codziennym oraz wpływaniu na rzeczywistość przez wirtualną partycypację. Debatę poprowadził Rafał Rudzki – senior manager Deloitte Sustainability Consulting Central Europe, a wzięli w niej udział Tamara Gonzalez Perea – autorka bloga Macademian Girl, która mówiła m.in. o kolorach w modzie, i Paweł Sobalak – senior brand manager Dulux AkzoNobel, który zaprezentował przy okazji nową wersję aplikacji Dulux Visualizer, dzięki której można wirtualnie dobrać np. kolory ścian i wysłać zdjęcia znajomym lub rodzinie do akceptacji – w myśl hasła: „Zobacz, podziel się, pomaluj”.

Kolejnym gościem, który wziął udział w debacie, była Joanna Łojko – dyrektor zarządzająca Rak 'n' Roll. „Kolorowa” tematyka spotkania oraz dyskusja miały głęboki sens, gdyż zainaugurowały ogólnopolską akcję „Dodaj Koloru”, a kolejnym obiektem, któremu Dulux chce dodać przytulności i nadziei, jest Centrum Onkologii w Warszawie, bo – jak powiedziała m.in. p. Joanna Łojko – realia polskich szpitali są takie, że depresja chorych może się wręcz pogłębiać, dlatego zmiana barw jest bardzo ważna, one powinny być ciepłe, pozytywne i dawać nadzieję, że wszystko będzie dobrze.

Na początku tej akcji AkzoNobel odmaluje 500 m² korytarzy w „smutnych” poczekalniach instytutu, finalnie będzie to 1000 m², zostaną też wyremontowane łazienki (!). Na problem przygnębiających, choć jasnych, ale nie dość zadbanych wnętrz, zwróciła uwagę obecna na spotkaniu Ewelina Kopic-Melillo – rzecznik prasowy Centrum Onkologii w Warszawie, powiedziała m.in., że kiedy zaczęła pracę CO, od razu pomyślała, iż przydałoby się choć niektóre wnętrza odmalować, ale jak usłyszała, brakowało na to środków. Zaczęła szukać w Internecie i w tym samym czasie ktoś do niej zatelefonował, a tym kimś okazał się przedstawiciel marki Dulux, ucieszona stwierdziła, że „spadł jej z nieba”… Do akcji firma chce zachęcić konsumentów, by ściągnęli wspomnianą wcześniej aplikację i włączyli się w nią, wysyłając swoje projekty kolorystyczne.

Warszawskie Centrum Onkologii to nie jest ostatnie słowo, a tym bardziej ostatni projekt społeczny AkzoNobel, a więc czekamy na następne.

Urszula Bajorek

2016-10-20
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket