7 września w mobilnym showroomie firmy Elica, który zaparkował tuż przed Centrum Wyposażenia Wnętrz Domo Strefa przy ul. Domaniewskiej w Warszawie, odbyła się konferencja prasowa poświęcona najnowszej kolekcji okapów i płyt grzewczych tego włoskiego producenta. Była to prezentacja modeli wyjątkowych, bo mających swoją premierę w roku, w którym Elica świętuje swoje 50-lecie.
Nowe urządzenia zostały zaprojektowane z myślą o ich całkowitej integracji z kuchenną zabudową. O tym „Jaki jest sens designu, którego nie widać?” opowiadała Anna Grużewska, redaktor naczelna „Czasu na Wnętrze”. Jak się okazuje, projektowanie przestrzeni kuchennej w myśl hasła „mniej znaczy więcej” nurtowało designerów już od dawna, a swój niebagatelny wkład w to, jak dziś wyglądają domowe aranżacje kuchni miała również firma Elica i jej założyciel Ermanno Casoli oraz późniejsi kontynuatorzy jego działalności.
Warto wspomnieć, że to już nie pierwsza wizyta ciężarówki Elica w Polsce. Wcześniej jej wyjątkowe wnętrze można było odwiedzić podczas targów Arena Design, które odbywały się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Tym razem producent postanowił zaprezentować nowości produktowe, które jeszcze w tym roku mają pojawić się na rynku. Mobilny showroom po raz kolejny pokazał jak innowacyjne, piękne i skuteczne w swej pracy są urządzenia marki Elica. Doskonałym tego potwierdzeniem były wyeksponowane w nim modele pionowe Aplomb oraz Super Plat. Wyjątkowe rozwiązania techniczne i funkcje, jakie w nich zastosowano mogliśmy bliżej poznać dzięki obecnym na spotkaniu przedstawicielom polskiego oddziału firmy Elica. Wśród nowości produktowych nie zabrakło także wyjątkowo cichego i wydajnego skośnego modelu Bloom, który prezentowany był w wykończeniu z Dektonu.
W mobilnym showroomie, oprócz najnowszych urządzeń, można było również podziwiać inne designerskie modele marki Elica, w tym iście gwiazdorski okap Interstellar, który nieustannie zachwyca swoim wyglądem.
Jeszcze tego samego dnia ciężarówka Elica wyruszyła w dalszą drogę, by przedstawiciele firmy mogli zaprezentować sprzęt tego włoskiego producenta konsumentom w innych częściach Polski i świata.
Więcej informacji o poszczególnych nowościach produktowych zaprezentowanych przez firmę Elica w mobilnym showroomie znajdą Państwo w tym i w kolejnych wydaniach magazynu „InfoProdukt”.
Obecnych na spotkaniu dziennikarzy przywitał Piotr Bagiński, business development manager Poland w firmie Elica. Omówił on również najważniejsze dokonania włoskiego producenta AGD i jego pozycję na światowych rynkach.
Paweł Łada z firmy Elica opowiadał o rozwiązaniach zastosowanych w najnowszych okapach i płytach grzewczych zintegrowanych z wyciągiem.
Podczas spotkania krótki wykład o roli designu i o tym, jak kształtowały się kuchenne wnętrza na przestrzeni lat poprowadziła Anna Grużewska – redaktor naczelna magazynu „Czas na Wnętrze”.
Projektantem premierowych urządzeń marki Elica jest Fabrizio Crisà, który przy opracowywaniu nowych modeli ogromną wagę przykłada nie tylko do tego jak okapy wyglądają, ale też jak działają.
Nowością w ofercie firmy Elica jest płyta NikolaTesla Fit, która mimo 60-centymetrowej szerokości jest zintegrowana z wydajnym wyciągiem.
© 2025 InfoMarket