DLF Nowe marki w ofercie i… mnóstwo ambitnych planów handlowych!

Nowe marki w ofercie i… mnóstwo ambitnych planów handlowych!

Arkadiusz Grochowski – wiceprezes zarządu, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w gdyńskiej firmie DLF.

Redakcja: Ostatnie miesiące to dla Was bardzo owocny okres. Wprowadziliście Państwo na polski rynek dwie nowe marki!

Arkadiusz Grochowski: Rzeczywiście, to dla nas bardzo intensywny i jednocześnie ekscytujący czas. Do portfolio dołączyliśmy dwie nowe marki: Aiper oraz Witt. Równolegle pracujemy nad rozwojem nowego kanału sprzedaży – sieci DIY. To dla nas nowy strategiczny kierunek, ponieważ rozbudowujemy ofertę produktową dla segmentu outdoor i w tym obszarze widzimy potencjał rozwoju.

Przypomnijmy naszym Czytelnikom, że do oferty DLF Trade trafiły brandy Aiper oraz Witt. Proszę pokrótce przybliżyć te marki i ich portfolio.

Aiper to producent innowacyjnych, bezprzewodowych urządzeń do czyszczenia basenów – absolutny lider w swojej kategorii. Marka dynamicznie rozwija portfolio, oferując zarówno roboty czyszczące baseny, jak i nowoczesne roboty skimmery, bezprzewodowe odkurzacze czy systemy nawadniające.

Witt natomiast to marka premium z obszaru kulinariów – piece do pizzy, roboty kuchenne i inteligentne termometry. Tę ofertę kierujemy do wymagających użytkowników, którzy poszukują produktów z najwyższej półki technologicznej i designerskiej.

Nowe-marki-w-ofercie-i-mnostwo-ambitnych-planow-handlowych-3

W wypadku marek Witt możemy mówić o kontynuacji i specjalizacji, bowiem mieliście i macie Państwo do czynienia z tego rodzaju asortymentem, ale Aiper to absolutna perełka i dość niszowy produkt na naszym rynku.

Polska branża basenowa jest w fazie dynamicznego rozwoju – mówimy nie tylko o popularnych basenach stelażowych czy rozporowych, ale także o coraz liczniejszej grupie basenów wbudowanych w ziemię oraz zadaszonych rozwiązań całorocznych. To rynek, który rośnie szybciej, niż wielu mogłoby się spodziewać. Aiper, dzięki swojemu doświadczeniu i technologii, doskonale odpowiada na te potrzeby.

Trzeba przy tym przyznać, że rozwiązania stosowane przez Aiper to naprawdę absolutna, techniczna i technologiczna czołówka! No i wyjątkowe know-how w swoim segmencie.

Aiper może pochwalić się już ponad 1,5 mln sprzedanych robotów na całym świecie. To świetny wynik biorąc pod uwagę krótki czas obecności tej marki na rynku. Ta liczba świadczy też o zaufaniu jakim użytkownicy darzą produkty marki. Produkty Aiper są nagradzane na międzynarodowych targach technologicznych, gdzie jakość i nowoczesne rozwiązania są szczególnie istotne. To pokazuje, że mówimy o marce, która wyznacza trendy, a nie tylko podąża za rynkiem.

Nowe-marki-w-ofercie-i-mnostwo-ambitnych-planow-handlowych-5

Co możemy zaliczyć do atutów marki Witt?

Witt to marka związana z kulinariami– świat pasjonatów gotowania. Ich piece do pizzy, roboty kuchenne czy smart termometry odpowiadają na potrzeby osób, które oczekują najwyższej jakości i precyzji w kuchni, nawet jeśli nie są zawodowymi szefami kuchni. To urządzenia tworzone z myślą o koneserach kulinarnych doświadczeń, ale też osób poszukujących nowych rozwiązań technologicznych.

Nowe marki i ich produkty to bez wątpienia także oczekiwania na rozwój i ambitne plany handlowe. Zwłaszcza, że mamy ostatni kwartał i końcówkę roku. Jakie stawiacie sobie cele marketingowe i handlowe do końca bieżącego roku?

Za priorytet stawiamy sobie rozszerzanie współpracy z nowymi partnerami handlowymi. Aktualnie pracujemy nad finalizacją kontraktów i przygotowaniem do sezonu 2026, aby wejść w niego z mocnym portfelem produktowym. W tym celu rozwijamy też struktury handlowe.

Intensywnie pracujemy również nad rozwojem naszej marki własnej Kohersen, która jest jednym z kluczowych projektów. Rozwijamy ją nie tylko w Polsce, ale także na rynkach zagranicznych – w pierwszym etapie ekspansji koncentrujemy się na rynkach ościennych.

Nowe-marki-w-ofercie-i-mnostwo-ambitnych-planow-handlowych-7

Jednym słowem spółka DLF Trade nie może narzekać na nudę czy monotonię. A propos, warto przypomnieć, że wraz z rozwojem i nowymi markami powołaliście Państwo do życia wspomnianą już wcześniej przez nas spółkę DLF Trade. Jaki cel kryje się za tą decyzją?

Decyzja o dywersyfikacji biznesu dojrzewała od kilku lat. Działaliśmy w zasadzie jak dwie jednostki w ramach jednej organizacji. W tym roku formalnie oddzieliliśmy te struktury – DLF zajmuje się marką iRobot, natomiast DLF Trade koncentruje się na rozwoju marek z segmentu AGD i outdoor. Dzięki temu możemy lepiej zarządzać zasobami, skupić się na specjalizacji i zwiększyć efektywność operacyjną.

Redakcja: Oczywiście DLF, dalej z powodzeniem będzie zajmować się sprzedażą i promocją produktów iRobot.

Zgadza się. DLF koncentruje się wyłącznie na sprzedaży i promocji produktów iRobot. Rynek robotów sprzątających cały czas rośnie bardzo dynamicznie i jesteśmy przekonani, że skupienie się na jednej marce pozwala nam wykorzystywać jej potencjał jeszcze lepiej niż wcześniej.

Nowe-marki-w-ofercie-i-mnostwo-ambitnych-planow-handlowych-9

Na koniec naszej rozmowy, proszę nam zdradzić, jakie nowe produkty i rozwiązania pojawią się w końcówce roku w ofercie Waszych dotychczasowych marek?

Jeśli chodzi o markę Kohersen, rozwijamy portfolio o kolejne urządzenia: wysokiej jakości noże kuchenne i patelnie z innowacyjną powłoką NX Ceramic, suszarki do żywności, wyciskarkę do cytrusów, zgrzewarki próżniowe, blender ręczny, opiekacze i grill elektryczny. W 2026 rok planujemy wprowadzenie nowych kategorii produktowych.

W ramach dystrybuowanych marek szykujemy premiery sezonowe – zarówno w segmencie indoor jak i outdoor. Nasz partner – Stadler Form potwierdził już wprowadzenie do oferty nowych nawilżaczy powietrza (zarówno ewaporacyjnych jak i ultradźwiękowych), rozwinie też linię osuszaczy powietrza. Część nowych urządzeń będzie miała w nazwie PRO, co oznaczać będzie wydłużoną, bo 5 letnią gwarancję. To bardzo dobra informacja dla klientów. Nowość produktową zapowiedział także nasz partner Laurastar, zapowiadając wprowadzenie nowej parownicy.

Brzmi to bardzo intrygująco! Ostatni kwartał zapowiada się zatem dla Państwa bardzo gorąco i pracowicie. Życzymy zatem udanej realizacji planów i dziękujemy za poświęcony nam czas.

Dziękujemy. Naszą ambicją jest dostarczanie Klientom produktów i rozwiązań, które realnie poprawiają komfort życia. Pracujemy nad tym, by wprowadzać na polski rynek technologie światowej klasy i rozwijać markę własną tak, aby nasi partnerzy i konsumenci zawsze mogli znaleźć w naszej ofercie coś wyjątkowego.

Nowe-marki-w-ofercie-i-mnostwo-ambitnych-planow-handlowych-11
2025-11-03
x

Kontakt z redakcją

© 2025 InfoMarket