Dwie edycje proekologicznej akcji „Kwiaty za elektrograty” pozwoliły zebrać w tym roku łącznie ponad 1000 ton odpadów elektrycznych i elektronicznych.
Jedynie 6 dni wystarczyło klientom, żeby razem ze sklepami Castoramy w całym kraju zebrać w tym roku ponad 1000 ton elektrośmieci. Wiosenna edycja akcji „Kwiaty za elektrograty” z wynikiem 497 ton zapowiadała dobry wynik roczny, a jesienna zbiórka 520 ton odpadów dodatkowo potwierdziła rekordową mobilizację klientów sieci. Zasady projektu są bardzo proste – klienci przynoszą stary sprzęt elektryczny i elektroniczny do sklepu, a w zamian otrzymują od Castoramy sadzonki kwiatów – wiosną bratki, a jesienią wrzosy. Ta cykliczna akcja motywuje do porządków w domach, a jednocześnie edukuje, jak ważna dla środowiska jest znajomość zasad segregacji odpadów. W ostatnich akcjach elektrośmieci przyjmowane były we wszystkich sklepach sieci Castorama, w tym w mniejszych formatach: Smart i Express, a także w Brico Depot.
W sklepach można było zostawić niemal każdy sprzęt elektroniczny i elektryczny: duży i mały sprzęt AGD i RTV, elektronarzędzia, baterie czy telefony komórkowe. Na przykład za jeden oddany telefon klient otrzymał 1 sadzonkę, a telewizor wymieniano na 3 sadzonki kwiatów. Jedna osoba mogła otrzymać do 10 sadzonek. W ten sposób rozdano łącznie aż 730 tys. kwiatów – 330 tys. bratków oraz 400 tys. wrzosów. „Kwiaty za elektrograty” to element strategii zrównoważonego rozwoju Castoramy, która skupia się na 4 kluczowych filarach: klientach, planecie, pracownikach i lokalnych społecznościach. – Jako Castorama nieustannie zachęcamy naszych klientów do podejmowania małych kroków, które mogą mieć duże znaczenie dla naszej planety. Podczas akcji „Kwiaty za elektrograty” udało nam się zwrócić uwagę konsumentów na odpowiednią i bezpieczną utylizację elektroodpadów. Wyniki tegorocznej akcji przeszły nasze najśmielsze oczekiwania i utwierdzają w przekonaniu, że każde proekologiczne działanie, jakie podejmujemy razem z klientami, ma sens i znaczenie w kontekście codziennego dbania o planetę – powiedział Paweł Świętochowski, dyrektor ds. odpowiedzialnego biznesu Castorama Polska.
© 2024 InfoMarket