W lipcu 2021 r. marka Samsung ogłosiła konkurs na projekt lub realizację z użyciem m.in. lodówki Bespoke. Konkurs skierowany był do architektów, projektantów, studentów architektury, którzy swoje prace mogli zgłaszać w kategoriach Projekt koncepcyjny oraz Projekt zrealizowany. Z końcem ubiegłego roku wyłoniono zwycięzców.
Konkurs „Projektuj z Bespoke” miał na celu wyłonienie najciekawszych projektów oraz realizacji z wykorzystaniem dwóch produktów marki Samsung – lodówki Bespoke oraz dowolnego urządzenia AGD. W połowie grudnia odbyły się obrady, podczas których jury wyłoniło zwycięzców.
Zadaniem uczestników było opracowanie projektu zgodnego z założeniami konkursu, a następnie opublikowanie pracy w mediach społecznościowych ze stosownymi oznaczeniami: #projektujzbespoke i #kuchniasamsung. Prace należało zgłaszać, wgrywając projekt za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie konkursowej projektujzbespoke.pl. Do rywalizacji zgłoszonych zostało 169 projektów zgodnych z regulaminem, które oceniło jury w składzie:
Ze względu na panującą sytuację obrady odbyły się online, jednak mimo to nie zabrakło ciekawych dyskusji między jurorami, którzy rozpatrzyli zgłoszone projekty pod względem estetycznym, funkcjonalnym i technicznym. Oficjalne ogłoszenie wyników odbyło się 20 grudnia podczas webinaru OKK! design.
Główną nagrodę w wysokości 5000 zł brutto w kategorii Projekt koncepcyjny zdobyła Agnieszka Szopieraj. W uzasadnieniu jury czytamy, że praca w sposób esencjonalny i perfekcyjny oddaje to, co było przedmiotem konkursu. Lodówka Bespoke tworzy harmonijną całość z wnętrzem, ale zarazem stanowi oryginalny element. Przestrzeń utrzymana jest w idealnej równowadze, a sposób podania projektu jest na najwyższym poziomie. Drugie miejsce i nagrodę w wysokości 3000 zł brutto w kategorii Projekt koncepcyjny” zdobyła Olga Kuzmenko. Jak uzasadniło jury, projekt urzeka nastrojem oraz kolorem. Całość utrzymana jest w stonowanych barwach i uzupełniona wyszukanymi dodatkami. Zaprezentowany projekt w sposób doskonały prezentuje związek lodówki Bespoke ze stylistyką kuchni, wnosząc nową wartość do tej przestrzeni. Trzecie miejsce i nagrodę w wysokości 2000 zł brutto w kategorii Projekt koncepcyjny jury przyznało Łukaszowi Głogowskiemu. W uzasadnieniu przyznania nagrody czytamy, że zaprezentowany projekt w sposób perfekcyjny pokazuje niewielkie mieszkanie i to, jak lodówka Bespoke wpisuje się w jego przestrzeń. Jest to ukłon w stronę modułowości produktu, który może „rosnąć” wraz z rodziną. Podanie projektu jest bliskie doskonałości.
Patronami medialnymi konkursu byli: Elle Decoration Polska, Label Magazine, Radio Kampus, WhiteMAD, Dobre Wnętrze, Weranda, M jak Mieszkanie, Urzadzamy.pl, Czas na Wnętrze, MAGAZIF.com, designteka.pl, foorni.pl oraz OKK! Design.
Prof. JanSikora, przewodniczący jury
Był to wyjątkowy konkurs – nowy produkt na rynku i zupełnie unikalna modułowa i adaptowalna forma stały się pretekstem do ekspresji. Twórcy z całego kraju stanęli na wysokości zadania i zaskoczyli jury poziomem nadesłanych prac, pomysłowością koncepcji oraz profesjonalizmem. Wyłonienie finalnych prac było więc zadaniem trudnym, ale niezwykle inspirującym. Wśród nich można było odszukać wnętrza, w których kluczowy był nastrój, innym razem był to wyjątkowy styl, a jeszcze innym razem – ekspresyjne i odważne zestawienie form oraz kolorów. Konkurs pokazał, że branża projektowania wnętrz potrzebuje odważnego designu – to zawsze przyczynek, by przedefiniować obowiązujące schematy i powtarzalność stylistyczną.
Magdalena Rzepnicka , Head of CE Marketing, Samsung Electronics Polska
W tym roku Samsung zaproponował konsumentom na całym świecie coś wyjątkowego – możliwość personalizacji urządzeń AGD – koncepcję Bespoke Home, w ramach której jako pierwszy na polskim rynku wprowadził modułowe lodówki. Z jednej strony personalizacja jest dość powszechnym trendem w designie i technologii, z drugiej zaś Polacy są w kuchni bardzo zachowawczy, a ich najczęstszym wyborem są czarne, białe i srebrne urządzenia. Dlatego, chcąc wpłynąć na preferencje zakupowe Polaków dotyczące wyboru kolorowych i personalizowanych lodówek Bespoke, postanowiliśmy wykorzystać trendsetterów w obszarze designu. Uznaliśmy, że najlepszą grupą do tego będą architekci. Zaprosiliśmy ich do konkursu „Projektuj z Bespoke”, w którym zadaniem było zaprojektowanie kuchni z wykorzystaniem lodówki z naszej najnowszej linii oraz innego dowolnego urządzenia marki Samsung. Liczba zgłoszonych prac trzykrotnie przekroczyła nasze założenia, a ich poziom był bardzo wysoki. Jury konkursu, składające się ze znamienitych architektów, wykładowców uczelni architektonicznych oraz redaktorów i redaktorek naczelnych magazynów wnętrzarskich, wyłoniło już zwycięzców, natomiast konsumenci mogą cały czas podziwiać ich prace na naszej stronie i inspirować się nimi w tworzeniu, nowych, kolorowych i oryginalnych wnętrz.
© 2025 InfoMarket