Artykuły

Naprawa gwarancyjna a termin gwarancji

Naprawa gwarancyjna a termin gwarancji

2018-10-02

Konsument, który korzysta z gwarancji może żądać od gwaranta uprawnień wynikających z dokumentu gwarancyjnego. Jednym z nich może być wymiana wadliwego produktu na nowy. Terminy gwarancji mogą być różne np. 1 rok, 2 lata czy też 5 lat.  Czy w przypadku wymiany wadliwego produktu termin gwarancji biegnie na nowo? Czy też termin gwarancji na wymieniony produkt jest krótszy?

Czytaj więcej...
Gwarancja producenta a gwarancja sprzedawcy

Gwarancja producenta a gwarancja sprzedawcy

2018-10-02

Konsument reklamujący produkt może wystąpić z roszczeniem wynikającym z gwarancji bądź  z rękojmi. Są to dwie niezależne od siebie instytucje. Najczęściej sprzedawca odpowiada  z tytułu rękojmi, a producent z tytułu gwarancji. Kto poza producentem może odpowiadać z tytułu gwarancji? Czy sprzedawca może być również gwarantem? Czy konsument może żądać naprawienia rzeczy w ramach gwarancji od sprzedawcy? Jakie są rodzaje gwarancji?

Czytaj więcej...
Zamówienie z obowiązkiem zapłaty

Zamówienie z obowiązkiem zapłaty

2018-10-02

Konsument robiąc zakupy, czy to w sklepie stacjonarnym, czy też internetowym ma obowiązek uiścić zapłatę za produkt. W sklepie stacjonarnym jest to proste, sprzedawca wydaje produkt konsument za niego płaci. Inaczej to wygląda w sklepach internetowych, gdzie robimy zakupy wirtualnie. Jakie obowiązki ciążą na sprzedawcy internetowym w sprawach związanych z obowiązkiem informowania o konieczności zapłaty? W którym momencie konsument powinien być poinformowany o obowiązku zapłaty? Jakie są konsekwencje prawne w przypadku niewywiązania się z obowiązków przez sprzedawcę?

Czytaj więcej...
x

Kontakt z redakcją

© 2025 InfoMarket