SHOPER

Podsumował 2019 rok w sklepach internetowych

Podsumował 2019 rok

Tradycyjnie, jak co roku, platforma sklepów internetowych Shoper przygotowała na koniec pierwszego kwartału podsumowanie tego, co działo się w branży e-commerce w roku poprzednim.

Polski e-commerce cały czas dynamicznie się rozwija, wygląda przy tym coraz lepiej i coraz chętniej sprzedaje w różnych kanałach – to wniosek, jaki można wyciągnąć z lektury najnowszego raportu dostawcy oprogramowania dla sklepów internetowych Shoper. „E-commerce 360 stopni” ostatecznie zamyka i podsumowuje 2019 r. w 13 tys. sklepach pracujących online.

Ale ciekawych analiz z pełnej wersji raportu można wyciągnąć więcej. – Branża e-commerce jeszcze nie osiągnęła nasycenia i nadal jest przestrzeń dla nowych graczy. W 2019 roku e-biznesy powstawały we wszystkich województwach, ale prawie połowa sklepów (47 proc.) skoncentrowana jest w trzech województwach: mazowieckim, śląskim i małopolskim – ocenia Artur Halik, head of sales w Shoper.

Jak to wszystko wpłynęło na sprzedaż? Z danych Shopera wynika, że co czwarty zakup w Internecie realizowany był w 2019 r. w sklepach z branży „dom i ogród”. Popularne były również sklepy w kategorii „zdrowie i uroda” (18,5 proc.) oraz „ubrania” (13,5 proc.). W 2019 r. najwięcej sklepów, bo niemal co czwarty, działało w branży „dom i ogród”. Jako druga pod względem liczby aktywnych sklepów internetowych uplasowała się branża odzieżowa (niemal 17 proc.), a na trzecim miejscu znalazły się sklepy z kategorii „zdrowie i uroda” (ponad 13 proc.). Liczba sklepów z branży „dom i ogród” oraz „zdrowie i uroda” jest nieco większa niż w roku poprzednim. Pełny raport jest dostępny w linku.

2020-04-30
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket